تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
مبلغ کل: تومان
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

لوازم مورد نیاز برای نگهداری از گربه

نگهداری از گربه

نگهداری از گربه ها

نگهداری از حیوانات خانگی مانند نگهداری از یک انسان، سخت و نیازمند توجه است. داشتن جای راحت برای خواب، خوردن غذای خوب، وقت گذراندن مناسب و سرگرم شدن آن‌ها نتیجه بسزایی در رشد و سلامت حیوان خانگی شما دارد.

وجود شیطنت‌های بخصوص و بامزه در گربه‌ها، آن‌ها را به یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی تبدیل کرده است. شما پیش از اقدام به نگهداری از هر حیوانی در منزل، باید اطلاعات کامل و دقیق درباره نژاد، سن، جنسیت، بیماری‌ها و دیگر موارد مهم را کسب کنید.

اگر برای اولین بار است که تصمیم گرفته اید از یک گربه نگهداری کنید، باید بدانید که این یک تصمیم بسیار مهم است؛ هم برای شما و هم برای گربه ای که قرار است با شما زندگی کند.

نگهداری گربه برای کودکان

ارتباط با حیوانات شکلی خاص از محبت و مهربانی رو به بچه‌ها آموزش می‌دهد که در آینده از آها آدم بهتری می‌سازد. به همین دلیل خیلی از پدر و مادرها تصمیم میگیرند برای فرزندانشان یه حیوان خانگی مثل گربه بگیرند تا با نگهداری از آن مسئولیت‌پذیری را هم آموزش ببیند. گربه خانگی مرتب واکسیناسیون میشود و خورد و خوراکش هم کاملا تحت کنترل ماست، بنابراین مشکلی از نظر بیماری و خطر سلامتی برای شما و فرزندتان نخواهد داشت.

رایاپت پت شاپ انلاین-نگهداری از گربه ها

لوازم مورد نیاز گربه

قبل از اینکه گربه ی کوچک دوست داشتنی خود را به خانه بیاورید لازم است تا چند وسیله ی ضروری و ابتدایی را حتماً از قبل خریده باشید تا گربه ی شما احساس راحت تری نسبت به فضای جدیدی که در آن قرار گرفته است داشته باشد. با انجام این کار از استرس خود شما هم کاسته می شود. بهتر است در انجام این کار هیجان زده عمل نکنید تا خدایی ناکرده در اولین روز اقامت گربه در خانه ی شما اتفاق بدی پیش بیاید.

باکس گربه

این وسیله مهمترین وسیله ی مورد نیاز برای حمل و نقل گربه است.

باکس گربه در اندازه‌ های مختلفی وجود دارد که با توجه به وزن و جثه گربه تان می‌تونید انتخاب کنید. البته پیشنهاد ما این است که باکسی سایز متوسط بگیرید که هم زمان بچگی و هم زمان بزرگسالی بتوانید از آن استفاده کنید.

علاوه بر باکس، کیف و ساک های حمل ‌و نقل هم وجود دارند که برای بچه گربه‌ها و گربه‌های کوچک مناسب اند، حتی مدل‌های فانتزی‌تر مثل کوله پشتی و … هم وجود دارد و انتخاب هریک از این باکس ها تا حد زیادی به سلیقه شما هم بستگی دارد؛ اما باکس محکم‌‍تر، امن‌تر و بادوام‌تر است و به همین دلیل خرید آن به صرفه‌تر است.

ظرف غذای گربه

ظرف آب و ظرف غذا یکی از اولین نیاز ها برای نگهداری حیوانات خانگی است. این ظرف ها باید به طوری باشند که گربه به سادگی بتواند از آن استفاده کند برای همین نباید زیاد گود باشد. ضمنا ظرف های غذا دارای استاپر هایی هستند که از حرکت آنها روی زمین جلوگیری میکند. یکی دیگر از نکاتی که بسیار اهمیت دارد این است که ظرف نباید در طول زمان بوی بگیرد که ظروف استیل در این مورد ارجعیت دارد.

خاک گربه

انتخاب یک ظرف خاک خوب یکی از مهم ترین کارهایی است که باید وقتی گربه دارید انجام بدهید.

ظرف خاک بسته بسته یا باز ؟ معمولی یا اتوماتیک ؟ خاک گربه معطر یا غیر معطر؟

درحالیکه بسیاری از افراد بر اساس تمایل خودشون ظرف خاک و خاک آن را انتخاب می کنند، باید توجه داشته باشید که ترجیحات گربه شما عامل تعیین کننده ی این است که آیا آن خاک و ظرف خاک برایش مناسب اند یا خیر.

خاک های بدون بو و با کمترین گرد و غبار، بیشترین  طرفدار را بین گربه ها دارند. گربه ها ظرف های خاکی که بدون سقف هستند را بیشتر میپذیرند، بنابراین سعی کنید از ظرف هایی را بخرین که سقف قابل جدا شدن دارند.

هرچه زودتر استفاده از ظرف رو شروع کنید، بهتر است. بیشتر گربه ها آنچه را که در زمان  بچگی استفاده کردند را قبول می کنند.

خیلی مهم است که مطمئن باشید ظرف خاک روزانه به طور مرتب تمیز می شود و یکبار در هفته هم خاکش را تعویض کنید.

اگر شما بیش از یک گربه داشته باشید، برای جلوگیری از مشکلات، باید ظرف خاک اضافی داشته باشید. قاعده کلی این است که تعداد ظرف های خاک = (تعداد گربه +1) باشه .

یک خرید بسیار مهم و ضروری. هنگام تهیه جعبه خاک به حداکثر اندازه‌ای که گربه می‌تواند داشته باشد توجه کنید. سعی کنید ارتفاع جعبه خیلی کوتاه نباشد چرا که گربه‌ها ممکن است کمی از خاک را به اطراف بریزند همچنین گربه باید بتواند به راحتی وارد جعبه خاک شود

انواع مختلفی از خاک وجود دارد با این حال بهترین انتخاب خاکی است که پایه گیاهی داشته باشد. بعضی خاک‌ها مقدار زیادی غبار در هوا پخش می‌کنند که می‌تواند مشکلات تنفسی برای شما و گربه ایجاد کنند. بنابراین قبل از خرید حتما در مورد برندهای مختلف موجود در بازار تحقیق کنید.

رایاپت پت شاپ انلاین-نگهداری از گربه ها

انواع اسباب بازی

از دیگر لوازم ضروری برای نگهداری گربه در منزل می‌توان به اسباب بازی مخصوص حیوانات خانگی اشاره کرد. درست است که وسایل بازی جزو وسـایل ضرروی محسـوب نمـی‌شود ولی برای سرگـرم نگه‌داشتن گربه در داخـل منزل بسیـار مناسب‌انـد. گربه‌ها ذاتـاً دوست دارند که بازی کننـد؛ البتـه برخی از نژادها که روحیه آرامی دارند بعد از چنـد دقیقه بازی کردن خسته می‌شوند.

لوازم بهداشتی و پیرایش

بیشتر گربه ها از شانه زدن موهایشان لذت می‌برند. به‌طورکلی شانه کردن منظم برای گربه‌های مو بلند بسیار حیاتی و مهم است، زیرا از در هم تنیدگی موها جلوگیری می‌کند. مهم‌ترین وسیله‌های نظافت گربه شامل شانه، بورس نرم و مسواک و ناخن‌گیر می‌باشد. گربه خود را به گرفتن ناخن و مسواک زدن عادت دهید. برای کوتاه کردن ناخن کافی است به‌آرامی پنجه گربه را فشـار دهید تا ناخـن‌های در معرض دیـد قرار گیرند. سپس با استفـاده از ناخن‌گیر مخصـوص گربـه، بخـش سفید نـوک ناخن را کوتـاه کنید. مراقب باشد که بیـش‌ازاندازه ناخن‌ها را کوتاه نکنید چراکه باعـث خون‌ریزی و عفونت ناخن خواهـد شد.

رایاپت پت شاپ انلاین-نگهداری از گربه ها

قلاده و پلاک هویتی

از قلاده گربه علاوه بر زیبایی در فرآیندی مانند همراهی کردن حیوان و جلوگیری از فرار و گم شدن هم می توان استفاده کرد ولی در نظر داشته باشید به صورت عمومی گربه ها دوست ندارند چیزی به آنها وصل باشد و استفاده طولانی مدت از قلاده باعث ریزش موی گردن گربه خواهد شد.

جای خواب گربه

گربه‌ها همیشه خودشان به دنبال جای گرم و نرمی برای دراز کشیدن و خمیازه کشیدن در منزل هستند و بر روی دسته مبل و یا بالشت و حتی به تخت خواب شما علاقه نشانه می‌دهند. برای اینکه گربه شما آزادانهو به‌دلخواه خود هرجایی از خانه دراز نکشـد و استـراحت نکند شمـا می‌توانید مکانی برای او تعبیه کنید. در بازار تشـک‌های خواب، گهواره و … در تنوع زیادی وجود دارد. شما باید در انتخاب تشک برای گربه دقت کنید که هم قابل شستشو و زیبا و هم نرم و راحت باشد.

گربه‌ها عاشق خوابیدن هستن و بخش زیادی از شبانه‌روز در حال چرت زدنن. پس خرید یه جای خواب نرم و گرم و راحت جزء خریدهای واجب و ضروری در لیست وسایل گربه است. البته اینم بگیم که حتی بعد از اینکه جای خواب خریدید انتظار نداشته باشید که گربه فقط اونجا بخوابه؛ گربه‌ها هرجا دلشون بخواد می‌خوابن و معمولا بهترین مبل خونه رو مال خودشون می‌کننن! ولی به هرحال لازمه که یه جای خواب مخصوص براشون وجود داشته باشه.

جای خواب گربه مدل‌های خیلی متنوعی داره و انتخابش تا حدی به سلیقه خودتون و دکوراسیون خونه‌تون هم بستگی داره. از یه تشک ساده گرفته تا خونه گربه و تخت‌خواب‌های اشرافی!

غذای گربه ها

انرژی مورد نیاز گربه‌ها از غذا تامین می‌شود. گربه شکارچی است و غذای مورد علاقه آنها پرندگان و حیوانات هستند. گربه‌ها گوشتخوار هستند و پروتئین مهم‌ترین فاکتور برای غذای آنها است.

نگهداری گربه بی دردسر هم نیست. گربه‌ها به راحتی بد غذا می‌شوند، اگر به یک نوع غذا عادت کنند، تغییر دادن عادت‌شان سخت خواهدبود. پس در انتخاب غذای گربه باید دقت زیادی شود

برای نگهداری گربه رژیم غذایی زیر را رعایت کنید:

از برند معتبری غذای خشک را تهیه کنید.

غذای خشک را با کمی آب مخلوط کنید

هر دو الی سه روز یکبار غذای کنسروی دهید.

آب تازه در اختیار گربه‌تان قرار دهید.

ظرف آب باید تمیز و مناسب باشد.

گربه‌ها وسواس زیادی برای نوشیدن آب دارند، اگر آب به مدت یک روز در اتاق و راکد باشد، برای او آب کثیف محسوب می‌شود و از آن استفاده نمی‌کند. بنابراین آب گربه باید تمیز و تازه باشد و از محل غذا خوردنش دور باشد.

ظرف آب گربه را هرچند روز یکبار بشویید. مایع لزجی که در ظرف آب تشکیل می‌شود باید کاملا تمیز شود. می‌توانید از ظرف‌های اتوماتیک که آب داخل آن می‌چرخد و تسویه می‌کند استفاده کنید. این ظرف‌ها گربه‌ها را برای به نوشیدن آب تشویق می‌کند.

رایاپت پت شاپ انلاین-نگهداری از گربه ها

غذای خشک گربه ها

به دلیل بدغذایی بسیاری از افراد از غذای خشک برای‌ گربه‌های خود استفاده می‌کنند. غذای خشک خوش‌خوراک است و نیازهای غذایی گربه را تامین می‌کند. غذای خشک برحسب شرایط و نیازهای زندگی، حساسیت‌ها و بیماری‌ها می‌توان تهیه کرد. درست کردن غذای خانگی برای گربه‌ها هزینه کمتری نسبت به تهیه غذای خشک دارد ولی احتمال دارد که نیازهای غذایی او را تامین نکند. گربه‌ها مدام در حال لیس زدن خود هستند به همین دلیل مقدار زیادی مو می‌خورند. برای دفع این موها باید در رژیم غذایی او غذاهای فیبردار قرار بگیرد. استفاده از خمیر مالت نیز پیشنهاد می‌شود

مزایای غذای خشک گربه ها

اگر مدتی است از یک گربه نگهداری می‌کنید (بخصوص گربه پرشین) باید متوجه شده باشین که آن ها به راحتی بدغذا میشوند. وقتی گربه ای به یک نوع غذا عادت میکند، متقاعد کردنش برای اینکه غذای جدیدی بخورد، کار سختی خواهد بود. به همین دلیل انتخاب غذای گربه بسیار مهم است.

بسیاری از کسانی که گربه دارند، به دلیل همین بدغذا بودن گربه ترجیح میدهتد بهش غذای خشک گربه بدهند.

غذای خشک خوش خوراک است و همیشه هم در دسترس است و مواد تشکیل دهنده اش از نظر ارزش غذایی برحسب نیازهای گربه شما بالانس شده است.

مزیت دیگه غذای خشک گربه این است که شما میتوانید برحسب شرایط زندگی گربه و نیازهای خاص خود را (دوران بچگی، شیرواری، بلوغ، عقیم شده) و حساسیت‌هایش (گربه پرشین حساس به توپی مویی، دستگاه ادراری حساس، پوست و موی حساس و …) و حتی مشکلاتی که گربه به آن مبتلا میشود (مشکل کلیوی، کبدی،…) غذای خشک مخصوصی رو برایش تهیه کنید.

از طرفی برای نگهداری گربه عقیم شده و نگهداری گربه باردار هم نیاز به رژیم غذایی خاصی است و بسیاری از برندهای معروف غذای خشک، محصول مخصوص این گربه‌ها را دارند.

تشویقی گربه

تشویقی گربه نباید بیشتر از ۵ تا ۱۰ درصد غذای روزانه اش را تشکیل دهد.

اگر تشویقی بیشتری به گربه بدهید او دچار اضافه وزن خواهد شد.

خیلی از افراد به گربه های بیمار یا بچه گربه ها غذای مخصوص کودکان انسان را می دهند.

مراقب باشید اگر این غذاها سیر یا پیاز داشته باشند گربه شما مسموم خواهد شد.

اگر به شما علائمی مثل حالت تهوع،اسهال یا بی حالی داشت یا به غذا خوردن علاقه نشان نداد حتماً او را نزد دامپزشک ببرید.

رایاپت پت شاپ انلاین-نگهداری از گربه ها

 

غذای خام گربه ها

رژیم غذایی خام کاملاً طبیعی است و رژیم غذایی را که گربه شما در طبیعت تجربه می کند تقلید می کند. در وحشی ، گربه ها به شدت گوشتخوار هستند و فقط گوشت خام را می خورند. بنابراین ، می تواند برای آنها بسیار مفید باشد که سعی کنند این را در خانه تکثیر کنند. رژیم غذایی خام گربه معمولاً عاری از چیزهایی مانند BHA و BHT است. این مواد نگهدارنده شیمیایی هستند و به طور بالقوه برای حیوانات مضر هستند. با این حال ، تهیه گوشت خام برای گربه شما هر روز می تواند پرهزینه و وقت گیر باشد ، به خصوص با توجه به مسئله اضافه شده به غذای فاسد شده و نگهداری آن دشوار است. به همین دلیل همیشه برای بسیاری از دارندگان گربه گزینه مناسبی نیست.

 

غذای مرطوب برای گربه ها

غذای مرطوب از آب بسیار بالاتری نسبت به کباب برخوردار است و بنابراین می تواند برای گربه شما بسیار مفید باشد. همانطور که در بالا ذکر شد ، گربه ها به طور طبیعی آب نمی نوشند و برای استفاده از کاسه آب باید به آنها آموزش داده شود. اگر این کار نکرد ، می توانید گربه خود را روی غذای مرطوب قرار دهید تا به افزایش رطوبت آنها کمک کند. با این حال ، مواد غذایی کنسرو مرطوب و مرطوب می توانند کمی گرانتر از مواد غذایی خشک باشند و نگهداری و سرو آن بسیار آسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *