تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
مبلغ کل: تومان
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

راهنمای انتخاب غذای خشک سگ و انواع غذای خشک سگ ،نکات و خرید آن

رایاپت فروشگاه آنلاین لوازم و غذای حیوانات-انواع غذای خشک سگ و نکات انتخاب و خرید آن

انواع غذای خشک سگ

اگرچه غذای سگ به اندازه غذای انسان در اشکال ، رنگ ، اندازه و طعم های مختلف وجود ندارد ، اما هنوز هم انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد. مهم نیست که کدام نوع را انتخاب می کنید ، مهمترین عامل در تصمیم گیری شما باید یافتن غذایی باشد که تمام نیازهای غذایی سگ شما را برآورده کند.

غذای خشک سگ

غذای خشک سگ اقتصادی ترین نوع غذای تجاری سگ هاست و همین دلیل بسیاری از صاحبان سگ ، غذای خشک را برای  خود انتخاب می کنند. همچنین مدت طولانی طول زمان استفاده دارد و نیازی به یخچال نیست. غذای خشک همچنین می تواند به سلامت دندان های سگ کمک کند ، زیرا جویدن غذای خشک ترد به کاهش تجمع غذا درلای دندان ها کمک می کند. وقتی نوبت به انتخاب یک غذای خشک خاص می رسد ، مواد را با دقت بخوانید و مارکی را انتخاب کنید که از مواد غذایی مفید به عنوان ماده اصلی استفاده می کند.

به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از غذاها را می توان با هم تغذیه کرد یا چرخاند ، بنابراین احساس نکنید که فقط به یکی یا دو گزینه زیر پایبند باشید. در واقع دو روش اصلی برای طبقه بندی مواد غذایی وجود دارد – روش اول مربوط به این است که آیا غذا حاوی همه چیزهای مورد نیاز سگ شماست و روش دوم نحوه تهیه غذا را توصیف می کند.

انواع غذای خشک سگ

اکثر سگها از غذاهای خشک تغذیه می کنند. محبوبیت آنها مطمئناً مدیون راحتی آنها است زیرا در همه جا در دسترس هستند ، آنها به هیچ وجه به آماده سازی احتیاج ندارند و نیاز خاصی به ذخیره سازی ندارند.

رایاپت فروشگاه آنلاین لوازم و غذای حیوانات-انواع غذای خشک سگ و نکات انتخاب و خرید آن

غذاهای خشک را می توان به روش های مختلفی تولید کرد:

غذای خشک سگ اکستروژن شده

رایج ترین روش پخت و پز برای غذاهای خشک سگ است. در فرآیند اکستروژن ، مواد اولیه (معمولاً مواد اولیه از قبل خشک شده و آسیاب شده به صورت پودر) مخلوط می شوند و از داخل اجاق گاز بخار غول پیکر عبور می کنند. سپس این مخلوط از طریق یک “قالب” عبور داده می شود و سپس در بیسکویت های جداگانه جدا می شود و سپس به سرعت با هوای گرم خشک می شود ، خنک می شود و یک پوشش روغن به آنها داده می شود تا عطر و طعم آنها افزایش یابد.

تعداد فزاینده ای از منتقدان ادعا می کنند که چندین سطح فرآوری که برای تولید غذاهای اکسترود شده مورد نیاز است و به ویژه دمای بالای آنها ممکن است بسیاری از مواد مغذی طبیعی موجود در مواد تشکیل دهنده ، به ویژه ویتامین ها ، برخی اسیدهای آمینه و آنزیم ها را از بین ببرد. با این حال ، طرفداران ، طرفدار این هستند که فرآیند پخت و پز باعث از بین رفتن انگل ها می شود و در واقع ممکن است قابلیت هضم را افزایش دهد.

غذای خشک سگ پخته شده

یک روش پخت جایگزین است که اجازه می دهد غذاها با فشار کمتری نسبت به اکستروژن پخته شوند و بنابراین ممکن است مواد مغذی بیشتری را دست نخورده باقی بگذارند. با این وجود پخت معمولاً به مقدار مشخصی از گلوتن گندم برای اتصال بیسکویت ها متکی است. این فرآیند معمولاً شامل عبور بیسکویت از یک اجاق بلند در بالای یک تسمه نقاله است.

غذای خشک سگ فشرده شده سرد

هنوز در صحنه نسبتاً جدید هستند اما به سرعت محبوبیت بیشتری پیدا می کنند زیرا تمام مزایای پردازش غذای خشک معمولی را دارند اما دمای بالایی ندارند. با این وجود مواد لازم قبل از فشرده شدن باید خشک و آسیاب شوند و بعضی از آنها مانند غلات نیز باید از قبل پخته شوند بنابراین سطح خاصی از پردازش وجود دارد ، اما مرحله نهایی مطمئناً فشرده سازی آن بسیار کمتر از اکستروژن است.

خشک شدن هوا کارها را یک قدم جلوتر می برد زیرا مواد اولیه معمولاً فرآیند را تازه شروع می کنند نه اینکه آن را آسیاب و یا از قبل بپزند. مواد غذایی در معرض جریان هوای گرم شده قرار دارند و به آرامی آب را از طریق تبخیر خارج می کنند که تصور می شود آسیب پروتئین ها ، ویتامین ها و آنزیم ها را در مقایسه با روش های پخت معمولی کاهش می دهد. برخی از غذاهای خشک شده با هوا باید با افزودن آب، آب رسانی شوند بنابراین اگرچه ممکن است این بسته ها کم به نظر برسند ، حجم غذایی که از آنها می گیرید بطور قابل توجهی بیشتر است.

غذاهای خشک شده را منجمد می کنیم و ابتدا یخ می زنند و سپس مواد را به آرامی در خلا  گرم می کنیم تا رطوبت آن پاک شود. به این ترتیب ، مواد مغذی آسیب بسیار کمی می بینند و آن را مسلماً “طبیعی ترین” ماده غذایی خشک موجود می دانند. غذاهای خشک سگ منجمد نیز گران بنظر می رسند اما ماندگاری باورنکردنی و بدون نیاز به مواد نگهدارنده مصنوعی دارند. مانند برخی از غذاهای خشک شده در هوا ، بسیاری از رژیم های غذایی منجمد قبل از تغذیه نیاز به آب رسانی مجدد با آب دارند.

رایاپت فروشگاه آنلاین لوازم و غذای حیوانات-انواع غذای خشک سگ و نکات انتخاب و خرید آن

بهترین نوع غذای سگ کدام است؟ کنسرو غذای سگ یا غذای خشک سگ؟

هم کنسرو غذای سگ و هم غذای خشک سگ می توانند تغذیه کافی را فراهم کنند. رژیم های غذایی کنسرو شده حاوی رطوبت بیشتری هستند و ممکن است سگهایی که دچار مشکلات ادراری هستند یا سگهایی که تمایل به نوشیدن آب زیادی ندارند ، مفید باشند. همچنین طعم بیشتری دارند. ولی باید گفت که اول از همه ، نوع غذای سگ تعیین کننده نیست ، بلکه محتوای آن تعیین کننده است. این بدان معنی است که هم غذای مرطوب و هم غذای خشک می تواند تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی مهم را به شرط غذای مورد نیاز سگ فراهم کند، مواد تشکیل دهنده از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ترکیب آن نیز مناسب است. هر دو نوع غذای سگ مزایا و معایب خود را دارند ، بنابراین در نهایت مسئله درست یا غلط نیست ، بلکه فرصت ها و نیازهای شخصی است که مشخص می کند در آخر کدام غذای سگ را انتخاب می کنید.

برای اینکه تصمیم شما کمی ساده تر شود ، ما می خواهیم انواع مزایا و معایب غذای خشک و مرطوب سگ را در اینجا روشن کنیم و نکات مثبت و منفی انواع مختلف غذا را بیان کنیم.

تفاوت بین غذای مرطوب و خشک چیست؟

تفاوت اساسی بین غذای مرطوب و خشک در درجه اول متفاوت بودن آب است. در حالی که رطوبت غذای خشک فقط 3 تا 12٪ است ، این برای غذای مرطوب بین 60 تا 84٪ است. این تفاوت فاحش بر ماندگاری غذا تأثیر می گذارد ، زیرا می توان مواد غذایی خشک را به طور قابل توجهی طولانی تر از غذای مرطوب نگه داشت ، که در مقایسه زودتر از بین می رود.

همچنین از نظر میزان کالری بین غذای مرطوب و خشک نوسانات قابل توجهی وجود دارد. با غذای خشک ، سگ ها مقدار زیادی کالری مصرف می کنند. در مقابل ، سگها باید دو یا سه برابر غذای مرطوب بخورند تا به همان مقدار انرژی برسند. این سوال که کدام غذا برای دندان سگ بهتر است نیز جای بحث دارد. یک طرف معتقد است که قوام سخت غذای خشک دندان ها را تمیز می کند ، در حالی که طرف دیگر ادعا می کند که غذای خشک خیلی محکم به دندان ها چسبیده است ، که می تواند منجر به مشکلات دندانی شود.

مزایای غذای خشک چیست؟

به دلیل محتوای زیاد انرژی ، صاحبان سگ فقط به استفاده از مقادیر کم نیاز دارند غذای خشک برای رفع نیازهای سگ آنها و اطمینان از سیر بودن آنها. از این رو ، غذای خشک گزینه ارزانتری است. طرفداران همچنین تأکید می کنند که مقادیر کم آن را به انتخابی سازگار با محیط زیست تبدیل می کند ، زیرا از بسته بندی کمتری استفاده می کند.

بحث دیگری که به نفع غذای خشک است تمیز و راحت بودن آن است. ریخت و پاش ندارد و حتی اگر اندکی در خارج از ظرف غذا ختم شود ، جارو زدن یا جاروبرقی کردن آن به راحتی انجام می شود. علاوه بر این ، در روزهای تعطیل راحت تر می توان غذای خشک بدون بو را گرفت ، زیرا سگ ها فقط به مقادیر کمتری نیاز دارند و تهیه آن از قبل آسان تر است.

غذای خشک ممکن است برای سلامت دندان بهتر باشد.

بافت ترد غذای خشک می تواند به از بین بردن پلاک دندان کمک کند.

برعکس ، غذای مرطوب ممکن است باعث پیشرفت کمتر بیماری های دندانی شود.

غذای خشک جایگزین سایر اقدامات توصیه شده مراقبت از دندان نمی شود ، اما برای داشتن دهان سالم و بوی بهتر نفس ، هرکمکی می کند.

کیبل از مواد مغذی متراکم تر از کنسرو است – و مقرون به صرفه تر است.

از آنجا که وزن غذای خشک نسبت به غذای کنسرو بسیار کمتر از وزن آب است ، از نظر غذایی دارای چگالی بیشتری است و به طور کلی نیاز به خرید کمتر حجم دارید.

تغذیه با یک رژیم غذایی مخصوص غذای کنسرو شده برای یک سگ بزرگ ممکن است هزینه سنگینی داشته باشد و فضای زیادی از خانه شما را اشغال کند.

بسیاری از غذاهای خشک حاوی چربی کمتری هستند.

سگ ها به عنوان بخشی از رژیم غذایی کامل و متعادل خود به مقداری چربی نیاز دارند.

با این حال ، موارد بیش از حد ممکن است بد باشد. به ویژه برای سگهایی که دستگاه گوارش حساس دارند ، سگهایی که دارای اضافه وزن هستند یا سگهایی که در معرض خطر بیماری هایی مانند پانکراتیت (بیماری شدید ناشی از التهاب پانکراس) هستند.

رایاپت فروشگاه آنلاین لوازم و غذای حیوانات-انواع غذای خشک سگ و نکات انتخاب و خرید آن

غذای مرطوب چه مزایایی دارد؟

در حالی که غذای خشک عمدتا از نظر قیمت ، تمیزی و راحتی برای صاحب آن مزایایی به همراه دارد ، مزایای غذای مرطوب به نفع خود سگ است. اکثر سگها احتمالاً انتخاب می کنند غذای مرطوب ،البته اگر بتوانند خودشان انتخاب کنند. از آنجا که غذای مرطوب ، بو و طعم شدیدتری دارد ، به سادگی طعم و مزه آن بهتر است. به ویژه محتوای زیاد آب تأثیر مثبتی دارد: از آنجا که مواد غذایی از قبل مقدار زیادی مایع به بدن می رسانند ، تأمین مایعات سگ با غذای مرطوب آسان تر از غذای خشک است. از این رو ، غذای مرطوب مخصوصاً برای سگهایی که در طول روز زیاد نمی نوشند توصیه می شود.

برای سگهایی که تمایل به اضافه وزن دارند ، غذای مرطوب نیز می تواند در بعضی مواقع انتخاب بهتری باشد ، به شرط آنکه دلیل اضافه وزن این باشد که سگ غذا را دوست داشته باشد. به خصوص سگهایی که اشتهای قابل توجهی دارند اغلب با غذای مرطوب وزن کمتری دارند. به دلیل میزان انرژی کمتر در هر بخش ، آنها می توانند مقدار زیادی غذا بخورند بدون اینکه از کالری مورد نیاز خود عبور کنند.

آیا ترکیبی از غذای مرطوب و خشک امکان پذیر است؟

از آنجا که هر دو غذای مرطوب و خشک مزایای متفاوتی دارند ، نتیجه گیری واضح این است که بهترین کار این است که به سادگی به سگ ها ترکیبی از این دو غذا بدهید. در اصل هیچ مشکلی وجود ندارد ، اما شما نباید دو نوع غذا را مخلوط کنید و همیشه باید آنها را در زمان های مختلف سرو کنید. به دلیل داشتن انرژی زیاد در غذای مرطوب ، همچنین باید اطمینان حاصل کنید که با وجود جابجایی بین غذای خشک و مرطوب ، از میزان مصرف روزانه آن بیشتر نشود.

وقتی صحبت از سگهایی می شود که مشکلات گوارشی دارند ، صاحبان آنها باید در حالت ایده آل فقط یک نوع غذا انتخاب کنند ، زیرا رفت و برگشت بین غذای مرطوب و خشک می تواند منجر به اسهال یا یبوست معده های حساس شود. به طور کلی ، ترکیب دو نوع غذا هیچ مزیتی برای سلامتی سگ ندارد ، زیرا هر دو نوع آن باعث می شود که تمام مواد حیاتی را مصرف کند. بنابراین اگر ثابت کرده اید که سگ شما طعم یک ماده غذایی خاص را دوست دارد و آن را به خوبی تحمل می کند ، احساس راحتی کنید!

محتویات غذا مهم است ، نه تنوع

لیست مواد موجود در بسته بندی از نظر انتخاب غذای مناسب برای سگ شما از تنوع واقعی آن اهمیت بیشتری دارد. به هر حال ، تغذیه نقش بسزایی در سلامت سگ ها دارد. سگ شما به یک ماده غذایی با کیفیت بالا احتیاج دارد که برای تأمین نیازهای خود و اطمینان از رشد سالم ، همه چیز مورد نیاز را تأمین کند. در مورد اینکه دقیقاً چه موادی لازم است پاسخی واحد و متناسب وجود ندارد. هر سگی متفاوت است ، بنابراین هر سگی به غذای مختلفی نیاز دارد. در جستجوی بهترین غذا ، عوامل فردی مانند سن ، وزن ، سطح فعالیت و وضعیت سلامتی قطعاً باید در نظر گرفته شوند. اصولاً غذایی برای سگهای بزرگسال سالم از حدود 70٪ گوشت برتر و تقریباً 30٪ سبزیجات و همچنین چربیها و روغنهای با کیفیت بالا تشکیل شده است. غلات ، مواد نگهدارنده ، مواد تقویت کننده طعم مصنوعی یا حتی شیرین کننده هایی مانند شکر جایی در رژیم غذایی سگ ندارند. بنابراین قبل از انتخاب انواع مواد غذایی ، بهتر است ابتدا نگاهی به برچسب بیندازید.

نحوه نگهداری غذای خشک سگ

استفاده و نگهداری غذای خشک سگ ساده تر و راحت تر است. بر خلاف کنسرو که ظرف چند ساعت پس از باز شدن خراب می شود (یا اگر در یخچال قرار گیرد تا پنج روز دیگر) ، اگر توله سگ شما بلافاصله آن را نخورد ، غذای خشک به هدر نمی رود و می توانید آن را نگه دارید و دوباره در بعد مصرف کند. همچنین برای رژیم خوب است زیرا اندازه گیری آن برای برنامه های کنترل وزن آسان تر است.

نحوه ارزیابی برچسب و مواد تشکیل دهنده

اگر پیشنهادی برای مارک ها یا فرمول های خاص دریافت کرده اید و از نوع غذایی که می خواهید امتحان کنید می دانید ، کار بعدی این است که برچسب غذای سگ را بخوانید . از کلمات استفاده شده روی برچسب می توانید چیزهای زیادی در مورد غذای سگ بگویید .

نام رژیم را ارزیابی کنید

به دنبال رژیم هایی باشید که از قانون 95٪ پیروی کنند. برچسب هایی مانند “ماهی قزل آلا و برنج” یا “مرغ و برنج قهوه ای” به این معنی است که 95٪ از رژیم غذایی از آن مواد تشکیل شده است (بدون احتساب آب اضافه شده در هنگام پردازش). کلماتی مانند “شام” به این معنی است که هر آنچه در مقابل آن کلمه قرار دارد فقط 25٪ از رژیم غذایی را تشکیل می دهد.

رایاپت فروشگاه آنلاین لوازم و غذای حیوانات-انواع غذای خشک سگ و نکات انتخاب و خرید آن

میزان مناسب غذای سگ شما چقدر است؟

یکی از بهترین راه ها برای سالم نگه داشتن سگ ها ، تغذیه مناسب و اندازه مناسب غذای سگ شماست. تغذیه بیش از حد یا ناکافی می تواند پیامدهای سلامتی خاصی داشته باشد.

در اینجا می توانید متوجه شوید که برای تعیین میزان تغذیه سگ خود چه کاری باید انجام دهید.

چرا مقدار مناسب غذای سگ مهم است

اگر سگ خود را خیلی کم تغذیه کنید ، ممکن است از کمبودهای غذایی رنج ببرد. با این حال ، اگر سگ خود را بیش از حد تغذیه کنید ، در نهایت منجر به چاقی و مشکلات مربوط به سلامتی آن می شود ، مانند:

مشکلات اسکلتی عضلانی مانند آرتروز ، پارگی رباط صلیبی و بیماری دیسک بین مهره ای

نارسایی احتقانی قلب

تنفس سخت

بیماری کوشینگ

اختلالات پوستی

برخی از انواع سرطان

طول عمر کوتاه شده

کیفیت زندگی را کاهش می دهد

دادن مقدار مناسب غذای مناسب سگ به سگ شما می تواند از سلامت کلی حیوان خانگی شما حمایت کرده و احساس بهترین حالت را در او ایجاد کند.

چگونه مقدار مناسبی از غذای سگ را برای سگ خود پیدا کنیم

شما باید فاکتورهای مختلفی را در تعیین میزان دقیق خوردن سگ خود در نظر بگیرید.عوامل مهم را در نظر بگیرید.

اندازه صحیح وعده غذایی به عواملی مانند:

نوع غذا

تعداد وعده های غذایی

وزن بدن

سرعت سوخت و ساز

مقدار ورزش

به راهنمای تغذیه روی کیسه نگاه کنید

برای شروع روند ، به راهنمای تغذیه برچسب غذای سگ خود نگاهی بیندازید. آنها معمولاً به صورت جدولی ارائه می شوند. اکثر سگهای بالغ باید روزانه دو وعده غذا بخورند و توله سگها اغلب به سه یا بیشتر غذا می دهند ، بنابراین باید مقدار جدول را به تعداد وعده های غذایی تقسیم کنید.

استفاده از ماشین حساب کالری را در نظر بگیرید

گزینه دیگر استفاده از ماشین حساب کالری برای سگ ها است ، اما به خاطر داشته باشید که اگرچه اینها اغلب یک عدد دقیق را بیرون می کشند ، اما نیاز واقعی سگ شما ممکن است تا 25٪ بیشتر یا کمتر باشد.

نمره وضعیت بدن سگ خود را تعیین کنید

هرکدام از روش ها را که انتخاب می کنید ،  برای تنظیم دقیق مقدار غذایی که ارائه می دهید ، باید از سیستم مقیاس بندی یا وضعیت بدنی استفاده کنید. دامپزشک می تواند به شما در رمزگشایی نمره وضعیت بدن سگ (BCS) و تعیین میزان کالری مناسب کمک کند.

به طور کلی ، سگهایی که وزن خوبی دارند:

وقتی از بالا به آنها نگاه می کنید ، شکل “ساعت شنی” داشته باشید. شکم باید از سینه و پهلو باریکتر باشد.

وقتی از کنار به آنها نگاه می کنید ، “جمع شده اند”. این بدان معناست که هنگام ایستادن ، سینه آنها از شکم نزدیک به زمین است.

دنده هایی داشته باشید که به راحتی قابل مشاهده نیستند اما تنها با فشار نور به راحتی احساس می شوند.

سابقه تغییر وزن سگ خود را ثبت کنید

وزن سگ خود را هر 2-4 هفته یک بار بررسی کنید و از نتایج خود یک دفترچه خاطرات تهیه کنید. اگر سگ شما به طور نامناسب در حال افزایش یا کاهش وزن است ، اندازه سهم خود را به طور مناسب تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که این تغییرات را با دامپزشک خود در میان بگذارید تا از عدم وجود شرایط زمینه ای اطمینان حاصل کنند.

اگر غذاها را عوض می کنید ، اندازه آن را دوباره ارزیابی کنید

هر بار که فرمول های غذایی سگ ها را تغییر می دهید ، مجبور خواهید شد دوباره کل این مراحل را طی کنید ، زیرا تعداد کالری های غذا متفاوت خواهد بود.

رایاپت فروشگاه آنلاین لوازم و غذای حیوانات-انواع غذای خشک سگ و نکات انتخاب و خرید آن

ملاحظات کالری غذای خشک سگ

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید میزان کالری غذایی است که انتخاب می کنید. اگر غذایی که برای سگ انتخاب می کنید دارای انرژی زیادی نیست و سگ شما یک سگ تپل شده است ، ممکن است مجبور شوید جیره روزانه او را به میزان قابل توجهی کاهش دهید تا از چاق شدن وی جلوگیری کند. برخی از سگها به رژیم اجباری با التماس ، گشت و گذار و زباله گردی پاسخ می دهند. اگر سگ شما یکی از این موارد است ، ممکن است مجبور شوید بدنبال یک غذای پرفیبر و کم کالری باشید. غذایی که لزوماً حاوی بالاترین کیفیت پروتئین یا منابع چربی موجود در بازار نباشد ،تا سگ خود را با رضایت کامل سیر نگه دارد.

سگها طیف گسترده ای از انرژی مورد نیاز را از خود نشان می دهند. شما ممکن است مجبور شوید بدنبال یک غذای کم کالری بر اساس ویژگی های زیر باشید که می تواند انرژی مورد نیاز سگ شما را تحت تأثیر قرار دهد:

  • سطح فعالیت سگ

هرچه سگ بیشتر تمرین کند ، انرژی بیشتری نیز برای حفظ وضعیت خود نیاز دارد.

  • رشد سگ

انرژی توله سگ های در حال رشد بیشتر از سگ های بالغ است. غذایی با سطح پروتئین بالاتر ، اما میزان چربی متوسط ​​(نه زیاد) ایده آل است. توله سگهای چاق بسیار مستعد ابتلا به بیماری های مفصلی تحلیل رونده به ویژه در نژادهای بزرگ و غول پیکر هستند، نسبت به توله سگهایی که دارای هیکل طبیعی و باریکی هستند.

  • سن سگ

سگ به یک شهروند مسن تبدیل می شود از نژادی به نژاد دیگر متفاوت است. سگهای مسن معمولاً برای حفظ وزن بدن و شرایط خود به کالری کمتری احتیاج دارند ، بخشی از این امر این است که فعالیت آنها نسبت به سگهای جوان کمتر است.

  • شرایط محیطی سگ

سگهایی که در دمای شدید سرما زندگی می کنند و یا بیشتر وقت خود را در خارج می گذرانند از 10 تا 90 درصد انرژی بیشتری نسبت به سگهایی که از آب و هوای معتدل برخوردار هستند نیاز دارند. ضخامت و کیفیت موی سگ ، میزان چربی بدن او و کیفیت پناهگاه وی تأثیرات مستقیمی بر انرژی مورد نیاز سگ دارد.

  • بیماری سگ

در سگهای بیمار نیاز به انرژی افزایش می یابد . برای پاسخ دادن به حفظ ایمنی یا ترمیم بافت ها انرژی لازم است. با این حال ، سگهایی که احساس خوبی ندارند نیز تمایل به بی تحرکی دارند و همین امر انرژی آنها را کاهش می دهد.

  • تولید مثل سگ

میزان انرژی مورد نیاز یک زن باردار تا یک سوم پایانی بارداری به طور قابل توجهی افزایش می یابد یعنی ممکن است سه برابر افزایش یابد.

  • شیردهی سگ

یک زن شیرده ممکن است به اندازه هشت برابر یک زن در همان سن و شرایط که شیرده نیست انرژی نیاز داشته باشد.

  • خنثی سازی

به طور کلی پذیرفته شده است که سگهای عقیم شده نیاز به انرژی را کاهش می دهند. با این حال ، در واقع هیچ پژوهشی وجود ندارد که به طور قطعی ثابت کند سگهای عقیم شده به دلیل کاهش سطح هورمون ، کالری کمتری نیاز دارند. پیشنهاد شده است که این سگها به دلیل افزایش اشتها و یا کاهش سطح فعالیت ، وزن خود را افزایش می دهند.

  • سایر عوامل فردی

از دیگر عواملی که می تواند انرژی مورد نیاز یک سگ را تحت تأثیر قرار دهد ، شامل مزاج (عصبی یا مبهم؟) و کیفیت پوست ، چربی و مو(عایق بودن وی در برابر شرایط آب و هوایی) است.

 

9 ماده اصلی غذای خشک سگ که حتما باید در آن وجود داشته باشد

وقتی نوبت به غذا دادن به خانواده می رسد ، بدنبال بهترین مواد ممکن می گردید. شما می دانید که غلات ، میوه ها و سبزیجات و پروتئین های بدون چربی برای رشد بدن و انرژی خوب چقدر مهم هستند. اگرچه همیشه نمی توانیم انتخاب های کاملی داشته باشیم ، اما همه تلاش خود را می کنیم و این چیزی است که واقعاً مهم است.

در اینجا 9 ماده اصلی غذای سگ را فهرست کرده ایم و به شما اجازه داده ایم تا خودتان انتخاب کنید. همچنین می توانید در اینجا بررسی های ویژه تری درباره غذای سگ داشته باشید . اگرچه درست است که برخی از سگها نیازها و حساسیتهای غذایی مختلفی دارند ، اینها مهمترین مواد برای سلامتی و تغذیه عالی هستند. همیشه به یاد داشته باشید که مواد تشکیل دهنده براساس وزن لیست شده اند. گوشت هایی مانند گوشت گاو ، مرغ و ماهی به احتمال زیاد در بالای لیست قرار دارند. وزن آنها اغلب بیش از موادی است که در پایین لیست قرار دارند و ممکن است مواد مغذی اصلی بیشتری را ارائه دهند اما وزن کمتری دارند.

رایاپت فروشگاه آنلاین لوازم و غذای حیوانات-غذای خشک سگ

  • گوشت

گوشت مهمترین ماده اصلی غذای سگ است. منبع پروتئین بیشتر غذاهای تجاری سگ از گوشت واقعی مانند مرغ ، گوشت گاو ، ماهی ، خرگوش ، گوشت گوزن و بسیاری از منابع گوشت دیگر تأمین می شود. ممکن است در برخی از برچسب ها پروتئین تخم مرغ مشاهده کنید ، که خوب است ، اما مطمئن شوید که مقدار زیادی گوشت واقعی وجود دارد که همراه تخم مرغ است.

  • گوشت فراوری شده

این در واقع یک منبع پروتئین بسیار بالا در غذای حیوانات خانگی است. وقتی بسیاری از افراد مواد غذایی سگ را روی برچسب می خوانند ، کلمه “غذا” آنها را کنار می گذارد. غذا از گوشت واقعی تهیه می شود که توصیف می کند. به عنوان مثال ، کنجاله مرغ گوشت مرغ است که با دقت خشک شده و تا 10٪ رطوبت خشک شده است. محتوای پروتئین 65٪ و میزان چربی 12٪ است. این بدان معناست که کنجاله مرغ در واقع دارای درصد پروتئین بیشتری است و مواد مغذی بسیار مفیدتری نسبت به مرغ کامل برای سگ شما فراهم می کند.

  • کربوهیدرات ها و غلات

تا زمانی که سگ شما هیچ حساسیتی به غلات نداشته باشد ، این ماده می تواند یک ماده بسیار مفید باشد. غلات و کربوهیدرات ها یکی از مواردی است که مردم در لیست مواد غذایی سگ دوست ندارند ، اما به همان اندازه که بسیاری ادعا می کنند بد نیستند. در واقع ، در طبیعت ، گرگ ها و سگ های وحشی اغلب ابتدا معده طعمه های خود را که معمولاً حاوی غلات و مواد گیاهی است ، می خورند. کربوهیدرات ها انرژی زیادی برای سگ شما فراهم می کنند و غلات خوب می توانند به هضم غذا کمک کنند. ذرت ، سویا و گندم کامل از مواد با کیفیت پایین محسوب می شوند ، اما برنج ، جو دوسر ، جو و نخود بهتر هستند. این ها باید بعد از منابع گوشت در لیست مواد تشکیل دهنده پایین تر باشند.

  • سبزیجات

سبزیجات  اگرچه ماده مورد نیاز سگ شما برای خوردن نیست ، اما سبزیجات در رژیم غذایی او می توانند بسیار مفید باشند زیرا ویتامین ها و مواد معدنی زیادی تأمین می کنند. به عنوان مثال ، سیب زمینی شیرین منبع خوبی از پتاسیم ، ویتامین B و بتاکاروتن و همچنین آنتی اکسیدان است که به طور خاص به مبارزه با عوامل ایجاد کننده سرطان کمک می کند.

  • میوه ها

 باز هم ، یک قسمت مضر از رژیم غذایی سگ نیست ، اما میوه هایی مانند زغال اخته و سیب منبع خوبی از فیبر ، ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند در حالی که قره قاط ممکن است به عفونت های دستگاه ادراری کمک کند و با از بین بردن باکتری های خاص به بهداشت دندان کمک کند.

  • چربی ها

همه ما در مورد خطرات چربی ها می شنویم ، اما آنها واقعاً برای عملکرد مناسب سلول و هضم آن ضروری هستند. آنها انرژی را فراهم می کنند و به سگ شما کمک می کند ویتامین های خاصی را جذب کند. به علاوه ، آنها به سالم و براق نگه داشتن موی سگ کمک می کنند. بدنبال چربی های با کیفیت بالا مانند امگا 3 و امگا 6 ، روغن ماهی ، روغن کانولا ، چربی مرغ و روغن زیتون باشید.

  • ویتامین ها

آنها به فرآیندهای متابولیکی ، گوارشی و سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و همچنین به سلامت اعصاب و سلول های خونی کمک می کنند. ویتامین های گروه B باید به صورت بیوتین ، پیریدوکسین ، ریبوفلاوین ، تیامین و بتا کاروتن در بالای لیست قرار بگیرند. ویتامین A برای پوست و کت سگ شما مهم است. ویتامین E به سیستم ایمنی سگ شما کمک می کند.

  • مواد معدنی و مغذی

چندین ماده معدنی که برای سلامتی سگ شما مهم هستند ، روی ، آهن ، پتاسیم ، کلسیم و منگنز هستند. L کارنیتین ، ماده مغذی ای که به عنوان انتقال اسیدهای چرب عمل می کند و در تولید سلول از طریق انرژی کمک می کند ، و DL- متیونین ، یکی از 10 اسید آمینه ضروری مورد نیاز سگها نیز مهم هستند.

  • مواد نگهدارنده

مواد نگهدارنده به تازه نگه داشتن غذای سگ شما کمک می کنند ، بنابراین بسیار مهم هستند. با این حال ، به دنبال مواد نگهدارنده مانند توکوفرول ها و اسید اسکوربیک باشید زیرا این مواد از منابع طبیعی تهیه می شوند. از BHA و BHT خودداری کنید زیرا اینها مواد نگهدارنده ای هستند که به دلیل خطرات سرطان در بسیاری از کشورها در غذاهای انسان ممنوع شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *