تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
مبلغ کل: تومان
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

هر آنچه می خواهید در مورد داشتن سنجاب، حیوان خانگی بدانید

ایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-هر آنچه می خواهید در مورد داشتن سنجاب، حیوان خانگی بدانید

 

سنجاب ها حیوانات وحشی هستند. داشتن سنجاب به عنوان حیوان خانگی کار ساده ای نیست. این به دقت و هوشیاری زیادی نیاز دارد.

در اکثر مکان ها ، داشتن حیوانات وحشی به عنوان حیوان خانگی غیرقانونی است ، اما اگر اتفاقاً سنجابی پیدا کرده اید که مورد پسند شما واقع شده است و دوست دارید آن را به عنوان حیوان خانگی داشته باشید ، در اینجا چند نکته مهم را باید در نظر بگیرید .

دامپزشک پیدا کنید

به یاد داشته باشید ، سنجاب مانند حیوانات خانگی معمولی شما مانند گربه و سگ نیست. شما باید دامپزشکی پیدا کنید که با حیوانات عجیب و غریب و وحشی سروکار داشته باشد. یک متخصص حیات وحش، بهتر به شما کمک می کند و در مورد نحوه برخورد با سنجاب و آنچه که باید به او غذا دهید مشاوره صحیحی ارائه می دهد.

ایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-هر آنچه می خواهید در مورد داشتن سنجاب، حیوان خانگی بدانید

خرید نکنید

اگر سنجاب را به عنوان حیوان خانگی می خواهید ، آن را از فروشگاه حیوان خانگی خریداری نکنید. همیشه آن ها را پیدا کنید و بگیرید. سنجاب ها از طبیعت دستگیر شده و در یک فروشگاه حیوانات خانگی فروخته می شوند. بردن سنجاب نجات یافته به خانه آسان تر خواهد بود زیرا آنها معمولاً توسط امدادگران خود آموزش می بینند و به راحتی با انسان کنار می آیند.

چگونه یک سنجاب را اهلی کنیم؟

اهلی کردن هر حیوان وحشی کار ساده ای نیست. با این حال ، اگر چیزی وجود دارد که به روند آسان شدنش کمک می کند ، صبر است. بیش از چند روز طول می کشد تا سنجاب وحشی رام شود. کاری که باید انجام دهید تهیه یک مکان تغذیه برای سنجاب است که در حیاط خانه خود می بینید. غذا را برای آن بگذارید و مطمئن شوید که محل تغذیه پر از درخت و علف است ، بنابراین سنجاب احساس می کند در خانه است. به فروشگاه مواد غذایی بروید و غذای مناسب یک سنجاب مانند بادام زمینی یا تخمه آفتابگردان بخرید. در ابتدا ممکن است ندیده باشید که سنجاب غذایی را که می گذارید می خورد ، اما به این دلیل است که سنجاب ها به سختی می توانند به انسان اعتماد کنند. غذا را هر روز در منطقه تغذیه نگه دارید. یک بار که شما را ببیند ، می آید و غذا را می خورد.

با این حال ، تا جایی که به شما اعتماد کامل نکند ، به جایی نزدیک آن نروید. همین که ببیند شما هر روز برای آن غذا تهیه می کنید ، شما را می شناسد و نزدیکتر می شود. همچنین هنگام تغذیه سعی کنید صداهای سنجاب ایجاد کنید. ممکن است شما را درک نکند ، اما ممکن است کمتر تهدیدآمیز به نظر برسید. دست خود را به آرامی با یک بادام زمینی دراز کنید. هنگامی که سنجاب کاملاً به شما اعتماد کند ، در مورد شما کنجکاو خواهد شد و غذای دست شما را می خورد. به یاد داشته باشید ، این کار آسان نخواهد بود و یک پروسه طولانی خواهد بود ، بنابراین صبور باشید.

ایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-هر آنچه می خواهید در مورد داشتن سنجاب، حیوان خانگی بدانید

نوع مناسب شیر

وقتی سنجاب نوزاد است ، نمی توانید هر نوع شیر را به او دهید. به آنها پدیالیت بدون طعم بدهید. این به آنها کمک می کند تا آب بدن خود را گرفته و سپس تغذیه فرمول Ebsilac را شروع کنند. با انتخاب نوع مناسب شیر اطمینان حاصل می کنید که آنها تمام مواد مغذی مهم مورد نیاز برای رشد سالم و قوی را دریافت می کنند. دادن نوع شیر اشتباه به سنجاب ها ممکن است منجر به بیماری های جبران ناپذیری شود.

بلوک های جوندگان

هنگامی که سنجاب کوچک شما به اندازه کافی بزرگ شد تا مواد جامد را مصرف کند ، به او بلوک جوندگان را بدهید. بلوک های جوندگان برای سنجاب ها بسیار مغذی هستند. بلوک های جوندگان به صورت آنلاین در دسترس هستند ، یا می توانید آنها را از فروشگاه حیوانات خانگی محلی خود خریداری کنید. اگر سنجاب شما از خوردن بلوکه خودداری کرد ، آن را با کره بادام زمینی بپوشانید. جای تعجب نیست ، اما سنجاب ها کره بادام زمینی را دوست دارند. به یاد داشته باشید که هر روز 4 بلوک به سنجاب، حیوان خانگی خود بدهید و از شر هر چیزی که نخورده است خلاص شوید.

ایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-هر آنچه می خواهید در مورد داشتن سنجاب، حیوان خانگی بدانید

دانه ها و آجیل ها

اگرچه بلوک های جوندگان 80٪ از مواد مغذی مورد نیاز سنجاب شما را تأمین می کند ، اما ما توصیه می کنیم رژیم غذایی آن را با انواع دیگر مواد غذایی موجود در طبیعت تکمیل کنید. غذاها شامل دانه ها ، حشرات ، میوه ها و مغزها هستند. این غذاها مصرف کلسیم آن را تقویت می کنند که برای تقویت دندان ها و استخوان ها مهم است. می توانید میوه های نرم دیگر مانند موز را نیز به آن غذا دهید ، اما این کار را با اعتدال انجام دهید. به هیچ عنوان از غذاهای شیرین مانند شکلات استفاده نکنید. آنها را دور نگه دارید. این موجودات کوچک پنجه های خود را روی هر چیزی که بخورند می گیرند.

ایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-هر آنچه می خواهید در مورد داشتن سنجاب، حیوان خانگی بدانید

آب شیرین

سنجاب ها مانند هر حیوان خانگی دیگر به آب آشامیدنی تازه و تمیز نیاز دارند. برخلاف سایر حیوانات خانگی شما ، سنجاب ها آب زیادی می نوشند. آنها می توانند حداکثر 3 قاشق غذاخوری آب در روز بنوشند. مخزن آب را هر روز دوباره پر کنید و مرتباً آن را با آب شیرین جایگزین کنید.

درباره رژیم سنجاب بیاموزید

سنجاب ها تغذیه کننده فرصت طلبی هستند و این همان چیزی است که بقای آنها را تضمین می کند. آنها هرچه پیدا کنند خواهند خورد. اگر سنجاب دارید ، اطمینان حاصل کنید که هرچه بیشتر در مورد رژیم غذایی آنها اطلاعاتی کسب کنید. از غذاهایی که به آنها آسیب می رساند ، دور شوید و غذاهای غنی از مواد مغذی برای آنها فراهم کنید ، که به تقویت آنها کمک می کند.

ایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-هر آنچه می خواهید در مورد داشتن سنجاب، حیوان خانگی بدانید

قفس مناسب

شما باید یک محیط زندگی مناسب برای سنجاب حیوان خانگی خود ایجاد کنید. بنابراین ، قفسی بخرید که عرض آن حداقل دو فوت باشد. باید آنقدر بزرگ باشد که سنجاب شما بتواند به اطراف حرکت کند و احساس تنگی نکند. از خرید قفس مشبک خودداری کنید زیرا سنجاب شما آن را میجود. قفس فلزی را انتخاب کنید. سنجاب ها موجوداتی فعال هستند. آن ها عاشق دویدن و پریدن هستند. داشتن یک قفس بسته به آنها کمک می کند تا در آشغال ها پنهان شوند و یا غذای خود را دفن کنند.

در حالت ایده آل ، نباید قفس را در فضای باز نگه دارید تا سنجاب بتواند آفتاب زیادی داشته باشد. اگر حیوانات دیگری مانند سگ خانگی یا گربه در خانه دارید ، آنها را به خوبی از سنجاب دور نگه دارید. شما نمی خواهید سنجاب شما در معرض ترس و استرس مداوم از حمله توسط حیوانات بزرگتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *