تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
مبلغ کل: تومان
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

نکات مهم مراقبت از خرگوش

نکات مهم مراقبت از خرگوش

 

خرگوش ها ، مانند سایر حیوانات ، به زمان و توجه نیاز دارند. آنها باید حداقل یک بار در روز ، اما ترجیحاً دو بار ، بدون هیچ مشکلی بررسی شوند.

دو خرگوش یا یک گروه سازگار نگه دارید ، زیرا آنها حیوانات منزوی نیستند.

خرگوشهای عقیم شده شادتر و سالم ترند.

به طور منظم خرگوش های خود را در برابر میکسوماتوز و VHD واکسینه کنید

خرگوش ها حیوانات اهلی و برای اهدای پاداش و محبوب هستند. آنها می توانند عضوی از خانواده شوند اما به عنوان حیوانات حساس ، بیشتر مناسب نوجوانان و بزرگسالان هستند. کودکان فقط باید زیر نظر والدین از خرگوش مراقبت کنند.

خرگوش هایی که به طور طبیعی اجتماعی هستند ، خلوص دوست بودن را دوست دارند و زندگی در جفت یا گروه های سازگار را ترجیح می دهند و رفتار آنها نشان دهنده این امر است. نژادهای زیادی برای انتخاب وجود دارد ، اگرچه یک خرگوش از نژاد مختلط می تواند به همان سرگرمی و همراهی باشد. خرگوشهایی که دارای خز بلند هستند بسیار بیشتر مراقبت می کنند زیرا خزها می توانند به سرعت مات شوند و بنابراین نیاز به نظافت روزانه دارند.

نکات مهم مراقبت از خرگوش

بیشتر خرگوش ها از زندگی در داخل خانه یا خارج از خانه خوشحال هستند ، اما اگر می خواهید آنها را به عنوان خرگوش خانگی نگه دارید ، باید بیشتر مراقبت کنید تا آنها در محیط داخلی احساس نا امنی نکنند. همه کابل ها باید دارای پوشش محافظ باشند و گیاهان خانگی باید برداشته شوند زیرا ممکن است سمی باشند. مهمترین نکته این است که خرگوشها قادر به نشان دادن رفتار طبیعی خود هستند ، بنابراین باید آنها را در مکانهایی نگه داشت که به آنها امکان جهش ، کشش و بازی را بدهد. با دقت فکر کنید که آیا وقت ، پول ، امکانات و دانش لازم برای مراقبت از خرگوش ها را دارید زیرا آنها می توانند تا ده سال زنده بمانند.

بهترین زمان برای خرید خرگوش ها زمانی است که آنها از مادرشان در حدود شش تا هشت هفتگی از شیر گرفته شده اند. مراکز نجات مانند Blue Cross معمولاً دارای تمام سنین خرگوش ها هستند که می توانند در خانه های مناسب قرار بگیرند و بزرگسالان نیز می توانند همراهان با ارزشی باشند بعضی از افراد ترجیح می دهند حیوان مسن تری را بپذیرند. گزینه دیگر خرید از یک پرورش دهنده معتبر یا یک فروشگاه حیوان خانگی خوب است که در آن کارکنان آماده اند به همان اندازه که شما برای تصمیم گیری صحیح وقت بگذارید.

هرگز خرگوش را با خوکچه هندی قرار ندهید. حیواناتی از گونه های مختلفی هستند ، به یک زبان صحبت نمی کنند ، و اغلب یک خرگوش آسیب جدی به یک خوکچه هندی وارد می کند. برخی حیوانات خانگی این حیوانات را هنگامی که برای فروش در دسترس هستند در همان قفس نمایش می دهند. با وجود این ، نباید آنها را بصورت جفت خریداری کرد.

راحتی خانه برای خرگوش ها

خرگوش های فضای باز به فضای زیادی با یک لبه بزرگ نیاز دارند تا بتوانند روی پاهای عقب خود بایستند ، فرصت کشش داشته باشند و به اطراف پرش کنند. حداقل اندازه برای خرگوش های کوچک یا بزرگ شش فوت طول ، دو فوت عمق ، دو فوت قد است. روزهایی که خرگوش ها در انتهای باغ و در یک لنگر نگهداری می شدند و هیچ گونه امکان برای ورزش وجود نداشت ، گذشته است.

یک گزینه مناسب برای محل اقامت خرگوش ها یک خانه کوچک چوبی بندی است که محوطه محصور در اطراف آن وجود دارد تا اجازه دهد خرگوش ها هر وقت احساس نیاز کنند ورزش کنند. اگر این نوع محل اقامت انتخاب شود ، به صاحبان این فرصت را می دهد که مشاهده کنند که آنها رفتار طبیعی تری دارند. خرگوشهایی که در مکانهای بسیار کوچک نگهداری می شوند ، اغلب بد خوی می شوند و اداره آنها دشوار است. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها در نتیجه محدود بودن از درد اسکلتی رنج می برند. اگر رفتار خرگوش شما از این طریق تغییر کرد ، محل اسکان آنها را در نظر بگیرید اما همچنین به دنبال مشاوره دامپزشکی باشید.

مهم است که محل اقامت در منطقه ای دارای سایه بان و دور از تابش مستقیم خورشید ، وزش باد شدید و باران واقع شود. خرگوش ها باید در طول ماه های زمستان ملافه اضافی داشته باشند و از خود محافظت کنند. اطمینان حاصل کنید که محل اقامت دارای پیچ و مهره های کشویی محکم است و ضد درنده نیست زیرا ممکن است یک خرگوش از آزار و اذیت حیوانات اهلی و حیوانات وحشی در اثر شوک بمیرد.

نکات مهم مراقبت از خرگوش

ملافه خرگوش

بهترین نوع تختخواب خرگوش ، نی تمیز و کیسه ای است که از همه فروشگاه های حیوانات خانگی خوب موجود است. ملافه های خرگوش باید به صورت روزانه بررسی شوند و در صورت آلوده بودن از آن جدا شوند. در موقع هوای گرم باید توجه ویژه ای به محل اقامت داده شود زیرا مگس ها ممکن است به سرعت تخمهای خود را روی ملافه های آلوده بگذارند و کرم های حاصل از آن ممکن است در پوست خرگوش و حفره بدن فرو بروند. این می تواند به طور بالقوه برای خرگوشهای شما کشنده باشد و به عنوان حمله هوایی شناخته می شود.بستر سازی خرگوش آسان است. وقتی آگاهی پیدا کردید که از کدام گوشه استفاده می کنند به عنوان دستشویی ، یک سینی بستر به اندازه کافی بزرگ بگذارید تا خرگوش شما بتواند به راحتی از آن استفاده کند. با این کار تمیز نگه داشتن محل اقامت بسیار راحت تر خواهد بود.

چه غذایی به خرگوش خود باید بدهید؟

یونجه یا چمن باید اساس رژیم خرگوش شما باشد و همچنین چند نوع سبزیجات تازه نیز باید در رژیم غذایی خرگوش قرار داده شود. به یاد داشته باشید رژیم های غذایی مبتنی بر غلات (نوع موسلی) سرشار از قند و مواد معدنی کم هستند و بنابراین نباید به آنها داده شود. مقدار کمی گلوله با فیبر بالا گزینه بهتری است.همچنین غذاهای کاملی از نظر تجاری در دسترس است اما یونجه هنوز باید سه چهارم رژیم خرگوش را تشکیل دهد. آنها به انواع روزانه سبزیجات و میوه های تازه نیاز دارند که قبل از تغذیه کاملاً شسته شوند. درست فکر کنید غذاهای خوب هویج ، اسفناج ، شاهی ، کلم بروکلی ، کرفس ، سیب و برگ های قاصدک است. هرگز قلمه چمن به خرگوش ندهید زیرا این امر باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامتی می شود. چمن آماده خشک از فروشگاه های حیوانات خانگی در دسترس است و این قابل قبول است. آب شیرین همیشه باید در دسترس باشد و روزانه تغییر کند. اگر از بطری آب استفاده می کنید مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

مراقبت از خرگوش

یک خرگوش سالم هوشیار و سرزنده است. خرگوش خود را هر روز بدون هیچ مشکلی بررسی کنید و به دنبال هرگونه تغییر در ظاهر و رفتار او باشید. علائم ضعف سلامتی شامل لکه های پوسته پوسته داخل گوش ، ترشح از چشم یا بینی ، تورم یا اسهال است. دندانهای پشت و جلوی خرگوش شما باید بطور منظم بررسی شوند ، به خصوص اگر آنها بدون دلیل مشخصی شروع به کاهش وزن می کنند. مشکلات دندان در خرگوش ها شایع است.همه خرگوش ها باید به طور منظم در برابر بیماری های بالقوه کشنده ، میکسوماتوز و بیماری خونریزی دهنده ویروسی (VHD) واکسینه شوند. واکسیناسیون خرگوش یک قسمت اساسی در سلامت حیوان خانگی شما است. با دامپزشک خود مشورت کنید که تصمیم می گیرد هر چند وقت یک بار این کار انجام شود. خوب است که خرگوش را عقیم کنیم زیرا این امر خطر بیماری و مشکلات رفتاری را کاهش می دهد. به یاد داشته باشید که اگر در هوای گرم به طور منظم بررسی نشود ، خرگوش در معرض حمله مگس ها قرار دارد ، بنابراین باید اطمینان حاصل شود که زیر خرگوش شما تمیز باشد.نظافت روزانه برای انواع پوست بلند ضروری است. خرگوشهای کوتاه پوش باید به صورت هفتگی مرتب شوند ، زیرا این امر پیوند انسان و حیوان را تقویت می کند. اگر در مورد جنبه های سلامتی خرگوش خود نگران هستید ، همیشه به دنبال مشاوره دامپزشکی باشید.

نکات مهم مراقبت از خرگوش

انگلهایی که خرگوشها را تحت تأثیر قرار می دهند

چندین انگل وجود دارد که ممکن است بر خرگوش تأثیر بگذارد ، اما مهمترین آن E. cuniculi است ، ارگانیسم میکروسکوپی که سیستم عصبی را آلوده می کند. این عفونت از طریق ادرار منتقل می شود و هنگامی که خرگوش ها از غذای آلوده مانند علف استفاده می کنند ، برداشته می شود. بسیاری از خرگوشهای آلوده علائم جدی ندارند ، اما بعضی از آنها دچار مشکلات چشمی می شوند یا روی پاهای خود ناپایدار می شوند. تشخیص از طریق آزمایش خون انجام می شود ، اما این ممکن است مشکل باشد زیرا همه حیوانات آلوده به بیماری مشکل را نشان نمیدهند. درمان از دامپزشک در دسترس است ، اما باید به مدت یک ماه به طور مداوم انجام شود. همچنین داروهایی وجود دارند که می توانند به جلوگیری از عفونت کمک کنند. از دامپزشک خود راهنمایی بخواهید.

ورزش و سرگرمی برای خرگوش ها

همه خرگوش ها برای حفظ سلامت جسمی و روحی نیاز به تحریک روزانه دارند. با تهیه وسایل ایمن برای جویدن آنها مانند چوب سیب یا بید ، یا خرید جویدنی های چوبی خوراکی از یک منبع خوب حیوان خانگی ، خرگوش های خود را تشویق کنید تا رفتار طبیعی خود را انجام دهند. همچنین سعی کنید لوله هایی برای عبور و پنهان شدن آنها فراهم کنید.

ایده دیگر این است که یک جعبه مقوایی با یک ورودی و خروجی تنظیم کنید که خرگوش شما می تواند از آن داخل و خارج شود. جعبه را با کاغذ خرد شده پر کنید. همچنین سعی کنید مقداری از سبزیجات ریشه ای را روی رشته آویزان کنید.

خرگوش های خود را همیشه ایمن نگه دارید و مطمئن شوید که محیط امن دارند.

تنهایی خرگوش

در طبیعت ، خرگوش ها در گروه های بزرگ زندگی می کنند ، بنابراین یک خرگوش به تنهایی ، تنها خواهد شد. بهترین گزینه نگه داشتن یک جفت یا گروه سازگار با هم است. خنثی سازی آنها از ایجاد بسترهای ناخواسته و درگیری احتمالی جلوگیری می کند . Blue Cross  به طور کلی خرگوش ها را دو به دو خانه می کند ، اما ما همچنین خرگوش های مجردی نیز داریم که به دنبال شریک زندگی خود هستند.

شناختن شما

خرگوش ها حیواناتی هستند که بعضی از آنها از نوازش لذت می برند در حالی که دیگران ترجیح می دهند تنها بمانند. از آنجا که حیوانات طعمه هستند ، خرگوش ها همیشه ترجیح می دهند در سطح زمین با شما ارتباط برقرار کنند ، جایی که احساس شادی و امنیت بیشتری می کنند.

خرگوشهایی که از سنین پایین بطور منظم و صحیح در کنار شما تربیت میشوند می توانند تجربه تنهایی را تحمل کنند ، اما به یاد داشته باشید که بیشتر آنها هرگز احساس راحتی نخواهند کرد ، زیرا طبیعی نیست که پنجه های خود را از زمین بلند کنند.

درصورت نیاز به برداشتن خرگوش خود ، مطمئن ترین راه این است که یک دست خود را در زیر بدن و بین پاهای جلویی قرار دهید ، در حالی که بازوی دیگر خود را در اطراف عقب خود نگه دارید و از وزن بدن خود پشتیبانی کنید. خرگوش را در حالی که سرش را به سمت بازو دارید در مقابل بدن قرار دهید. هرگز خرگوش را از گوش و گردنش بلند نکنید. همیشه یک خرگوش را به آرامی پایین بگذارید ، ابتدا پای عقب را روی یک سطح غیر لغزنده قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *