از دست دادن اشتها در سگ ها بی اشتهایی نامیده می شود. بی اشتهایی در سگها همان شرایط بی اشتهایی در انسان نیست. بی اشتهایی سگی می تواند جزئی یا کامل باشد. اگر سگ شما فقط بعضی از انواع غذا را می خورد ، اما برای سالم ماندن کافی نیست ، بی اشتهایی جزئی است. اگر سگ شما اصلاً چیزی نخورد ، با بی اشتهایی کامل سگ روبرو هستید. بی اشتهایی در سگها شرایطی است که سگ بخواهد غذا بخورد اما به دلیل مشکل دیگری نمی تواند.

در ابتدا ، شما باید دلایل نخوردن سگ خود را تعیین کنید و نحوه انجام این کار در اینجا آمده است.

5 مرحله برای فهمیدن دلیل غذا نخوردن سگ شما

اگر دو روز یا بیشتر از غذا خوردن پوچ سگ شما گذشته است ، آن را جدی بگیرید و دلایل نخوردن سگ را مشخص کنید.

1) رفتار سگ خود را مشاهده کنید
2) دندان ها و بدن سگ خود را بررسی کنید
3) ببینید آیا در مورد غذا مشکلی وجود دارد
4) محیط را بررسی کنید
5) اقدامات خود را دوباره بررسی کنید

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات- علت غذا نخوردن توله سگ و استفراغ

مرحله 1 – مشاهده رفتار سگ

هنگام مشاهده رفتار سگ ، بررسی کنید که آیا سگ شما چیزی نمی خورد یا برخی از انواع غذا را نمی خورد.

ببینید آیا سگ شما مثل همیشه رفتار می کند یا تغییرات دیگری در برنامه روزانه وجود دارد. همچنین به مدفوع و ادرار سگ توجه کنید. اگر همه چیز طبیعی است ، می توانید به حیوان خانگی خود اجازه دهید یک یا دو وعده غذایی را حذف کند. اگر سگ شما استفراغ می کند ، اسهال دارد ، بی حال و کم آب است ، با دامپزشک صحبت کنید.

اگر جدا از کاهش اشتها ، توله سگ شما مخفی شود ، تمام روز بخوابد ، یا علاقه خود را به بازی و سایر فعالیت های معمول از دست بدهد ، می تواند نشانه افسردگی سگ باشد .

مرحله 2 – بررسی دندان ها و بدن سگ

اگر متوجه دندان های شکسته ، شل یا بد ، یا لثه های ملتهب شده باشید ، این می تواند دلیل عدم غذا خوردن سگ شما باشد. هنگام بررسی بدن حیوان خانگی خود ، به دنبال نقاط حساس  ، تغییر در پوست و پوست آنها ، و هر گونه توده یا جراحت باشید. اگر مورد مشکوکی مشاهده کردید ، از تماس با دامپزشک دریغ نکنید.

مرحله 3 – بررسی مشکلات مربوط به غذا

اگر سگ شما غذا را نمی خورد ، مطمئن شوید که مشکلی در آن وجود ندارد. تاریخ انقضا را بررسی کنید ، رنگ و بو را بررسی کنید. اگر مشکوک به خراب شدن غذا هستید ، از شر آن خلاص شوید و چیز دیگری به سگ خود پیشنهاد دهید.

مرحله 4 – بررسی محیط

اگر سگ شما غذا نمی خورد ، این ممکن است به دلیل خوردن چیزی باشد که سگ ها نباید داشته باشند . بررسی خود معطوف کنید به  گیاهان ، فرش، اسباب بازی حیوان خانگی، و هر مورد دوست چهار پا شما دسترسی دارد. اگر داروها یا مواد شیمیایی در دسترس سگ شما است ، بیشتر مراقب باشید. اگر چیزی از دست رفته است  و سگ شما در حال استفراغ یا اسهال است ، بلافاصله با دامپزشک مشورت کنید.

اگر توله سگ یا سگ جدید شما غذا نمی خورد ، شاید به دلیل یک محیط جدید باشد. اگر اخیراً نقل مکان کرده باشید ، همین مورد است.

اگر حیوان خانگی شما در طول روز وقت خود را با افراد دیگر سپری کرده است ، دریابید که آیا شخصی قبلاً سگ شما را تغذیه کرده است یا خیر.

مرحله 5 – بررسی اقدامات خود

آیا به سگ خود مقدار زیادی خوراکی  داده اید؟ اگر دارید می تواند از دست دادن اشتها را توضیح دهد. یا شاید سگ شما فقط منتظر چیز خوشمزه تری باشد – مانند تکه های شام یا غذای سگ شما.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات- چرا سگ غذا نمیخورد

دلایل رایج از دست دادن اشتها در سگ ها

لیست دلایل از دست دادن اشتها در سگ ها طولانی است. این شامل موارد پزشکی ، مشکلات رفتاری ، مشکلات محیطی ، اضطراب جدایی و مشکلات مربوط به خود غذا است.

شرایط پزشکی

شرایط پزشکی که می تواند باعث از دست دادن اشتها در سگ شود عبارتند از:

  • معده ناراحت
  • مسمومیت
  • آلرژی
  • افسردگی
  • عفونت
  • درد
  • مشکلات دندان ، لثه یا زبان
  • تومور
  • انگلها
  • بیماری های خود ایمنی و بیماری های عصبی
  • مشکلات اندام های داخلی (قلب ، کبد ، کلیه ها ، ریه ها)
  • واکسیناسیون اخیر

دلایل رفتاری و زیست محیطی

دلایل رفتاری همان اضطراب جدایی است ، سگ شما عادت دارد بسیاری از غذاها و ته مانده های  سفره را بدست آورد ، سگ شما دوست دارد به تنهایی غذا بخورد یا فقط زمانی که شما در اتاق هستید ، غذا بخورد.

تغییرات در محیط شامل جابجایی یا مسافرت اخیر ، غیبت یکی از اعضای خانواده یا حیوان خانگی دیگر ، تغییرات آب و هوایی ، استرس اخیر یا تغییر در برنامه غذایی است.

 

اضطراب جدایی سگ

آیا سگ شما وقتی تنها در خانه می ماند غذا نمی خورد؟ یک دلیل می تواند اضطراب جدایی باشد. اگر دوست خزدار شما وقتی تنها می ماند دیوانه می شود ، باید با روش های درمان اضطراب جدایی آشنا شوید. دلیل دیگر می تواند این باشد که سگ تا زمان بازگشت خود احساس نیاز به نگهبانی از خانه می کند. بنابراین ، هیچ وقت برای غذا خوردن وجود دارد.

البته این احتمال وجود دارد که سگ شما عادت به غذا خوردن نداشته باشد وقتی در خانه تنها بمانید – یا وقتی غیبت می کنید کمی غمگین باشد.

مسائل غذایی

در صورت امتناع سگ از خوردن غذا برخی از مسائل غذایی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. اول و مهمترین ، خراب بودن غذا را بررسی کنید. اگر اینگونه نیست ، اگر اخیراً غذای جدیدی ارائه کرده اید که طعم یا بویی متفاوت از غذای قدیمی دارد را در نظر بگیرید.

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید ، مواد اولیه غذایی است. اگر سگ شما به یک یا چند مورد حساسیت دارد ، ممکن است غذای دست نخورده ای پیدا کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که بیش از حد به سگ خود غذا  می دهید. همچنین ، به دمای غذایی که سرو می کنید توجه داشته باشید ، چه غذای خیلی گرم باشد و چه خیلی سرد ، که ممکن است باعث شود سگ شما از شام بگذرد.

تغییرات رژیم غذایی

آیا اخیراً تغییری در رژیم غذایی سگ شما ایجاد شده است؟ اگر غذاها را عوض می کنید ، سگ شما ممکن است از آنچه اکنون ارائه می دهید خوشش نیاید.

سرانجام ، اگر مدت زیادی است که چیزی در رژیم غذایی سگ خود تغییر نداده اید ، این نیز می تواند یک مسئله باشد. سگ ها اگر ماه ها هر روز هر روز یک چیز مشابه بخورند ، ممکن است از خوردن غذا خسته شوند. بالاخره چه کسی خسته نخواهد شد؟

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات- راه حل های از دست دادن اشتها در سگ ها

راه حل هایی برای از دست دادن اشتها در سگ ها

 

برای مسائل پزشکی با دامپزشک مشورت کنید. در غیر این صورت ، همه چیز خیلی سریع ممکن است اشتباه پیش برود.

حل اشتهای مربوط به غذا در سگ ها

وقتی صحبت از دلایل مربوط به غذا برای از دست دادن اشتها در سگ ها می شود ، پیاده سازی برخی از راه حل ها می تواند کاملاً ساده باشد.

دلایل غذاراه حل ها
غذای جدیدبه تدریج به غذای جدید بروید / به غذای قدیمی برگردید
غذای با کیفیت پایینسعی کنید غذای بهتری تهیه کنید
طعم و بوی مختلف غذادریابید که سگ شما کدام طعم و بو را دوست دارد
غذای چرب کمتر / بیشترهنگام تعویض غذا ، گزینه ای با ارزش غذایی مشابه را انتخاب کنید
از غذای خانگی به غذای اهنی یا غذای خانگی دیگر تغییر وضعیت دهیدغذای جدید را با غذای خانگی مخلوط کنید و به آرامی انتقال دهید یا در صورت امکان به غذای خانگی برگردید
بدون لباس پوشیدنپانسمان را روی لگن اضافه کنید و آن را مخلوط کنید
مواد غذایی فاسدهمیشه تاریخ انقضا را قبل از دادن به حیوان خانگی خود بررسی کنید
حساس به یک ماده غذاییغذا را بدون ماده ای که سگ به آن حساس است انتخاب کنید
غذای مشابه برای مدت طولانی / سگ خسته شده استهر چند وقت یک بار مسائل را با هم مخلوط کنید
غذای گرم / سرداطمینان حاصل کنید که غذا دمای مناسب سگ شماست

درمان از دست دادن اشتها در محیط و رفتار در سگ ها

وقتی صحبت از دلایل رفتاری و محیطی اینکه  سگ شما غذا نمی خورد ، این روند می تواند کمی استرس زا و وقت گیر باشد. بعضی اوقات ، ممکن است لازم باشد با یک متخصص رفتار حیوانات خانگی یا مربی مشورت کنید.

در اینجا برخی از نکات کلی برای جابجایی منظم سگ شما ذکر شده است:

  • حیوان خانگی خود را به اندازه کافی ورزش و توجه کنید
  • مقداری زمان و / یا پول در آموزش سرمایه گذاری کنید
  • سگ خود را به دلیل نخوردن مجازات نکنید ، صبور باشید و حمایت کنید
  • فقط به عنوان پاداش رفتار کنید
  • از دادن قراضه های میز خودداری کنید

توله سگ غذا نمی خورد

توله سگها معمولاً به خاطر غذا دیوانه هستند و هر چیزی و همه چیز را می خورند. اگر توله سگ جدید شما غذا نمی خورد ، صبور باشید و انواع مختلف غذا را امتحان کنید. درست مثل اینکه توله سگها برای شما جدید هستند ، آنها در کنار افراد جدیدی هستند ، در یک محیط جدید و با انواع جدیدی از غذا آشنا می شوند.

در اینجا آنچه را که توله سگ جدید شما نمی خورد می توانید انجام دهید:

  • اطمینان حاصل کنید که هیچ مسئله پزشکی وجود ندارد
  • انواع مختلف غذا را امتحان کنید
  • خیلی خوراکی ندهید
  • توله سگ را برای پیاده روی منظم بیرون ببرید
  • برنامه غذایی را تعیین کنید
  • یک اسباب بازی را با غذا پر کنید
  • محلی که ظرف غذا را می گذارید تغییر دهید
  • بفهمید که آیا توله سگ ترجیح می دهد هنگام تغذیه شما حضور داشته باشد یا از آنجا دور باشد

نکته اضافی: هنگامی که سگ شما غذا نمی خورد میزان آب را کنترل کنید

هنگامی که سگ شما غذا نمی خورد ، مهم است که میزان مصرف آب را کنترل کنید . سگ ها حتی نباید یک روز بدون نوشیدن آب بمانند. سگ شما باید هر روز حداقل یک اونس آب به ازای هر پوند وزن بنوشد تا از کم آبی بدن جلوگیری کند.

سگ شما غذا نمی خورد اما آب می نوشد

اگر سگ شما غذا نمی خورد اما آب می نوشد ، یک یا دو روز به او فرصت دهید. ممکن است حیوان خانگی شما  در ناحیه معده احساس ناراحتی داشته باشد. اگر سایر موارد در رفتار را مشاهده کردید ، باید با دامپزشک تماس بگیرید.

سگ فقط  غذاخوردن و آشامیدن آب نیست

نخوردن و آشامیدن آب سگ شما یک مسئله جدی است. ممکن است یک مشکل پزشکی وجود داشته باشد و شما باید سگ خود را به دامپزشکی برسانید. علائم کم آبی و همچنین استفراغ و اسهال را بررسی کنید . اگر هر سه وجود دارد ، آن را یک وضعیت اضطراری در نظر بگیرید .

سگ شما غذا می خورد اما آب نمی نوشد

اگر سگ شما غذا می خورد اما آب نمی نوشد ، ممکن است دیابت ، عفونت مثانه ، عفونت ادراری یا بیماری کلیوی باشد. این شرایط نیاز به ویزیت دامپزشکی دارد.

اما اگر همراه وعده غذایی مقداری سوپ به سگ خود بدهید ، این ممکن است دلیل عدم نوشیدن آب باشد.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات- راه حل های از دست دادن اشتها در سگ ها

چند سوال متداول در مورد خوردن و آشامیدن سگ ها :

چه مدت سگ می تواند بدون غذا خورد زندگی کنند؟

اکثر سگها می توانند سه تا پنج روز بدون غذا بمانند ، در حالی که در بعضی موارد می توانند هفت روز یا بیشتر زنده بمانند. با این حال ، اگر سگ شما بیش از دو روز غذا نمی خورد ، توصیه می کنیم با دامپزشک صحبت کنید.

مسئله بزرگتر مصرف آب است. سگها بدون آب می توانند بسیار کمتر از غذا باشند. در حالی که یک سگ ممکن است تا 2-3 روز بدون آب زنده بماند ، آن را امتحان نکنید! اگر متوجه شدید حیوان خانگی شما تمام روز آب نخورده است ، کمبود آب بدن را بررسی کنید و با دامپزشک مشورت کنید!

چگونه اشتهای سگ را تحریک می کنید؟

شما به طور طبیعی می توانید اشتهای سگ را تحریک کنید ، یا می توانید از داروهای دارویی استفاده کنید. این کار را فقط باید پس از مشورت با دامپزشک انجام دهید. گزینه های طبیعی شامل ارائه غذای مورد علاقه توله سگ ، مرغ روتیسری یا آزمایش طب سوزنی است .

چه غذایی می توانم به سگ بیمار خود بدهم؟

برای تغذیه یک سگ بیمار که غذا نخورده ، اکثر دامپزشکان مرغ نرم را با برنج سفید یا گوشت سفید توصیه می کنند. گزینه های دیگر سیب زمینی شیرین ، کدو تنبل ، آبگوشت استخوان و غذای کودک مبتنی بر گوشت است.

سگ من غذا نمی خورد اما طبیعی عمل می کند

اگر سگ شما غذا نمی خورد اما طبیعی عمل می کند و آب می نوشد ، می توانید منتظر بمانید. گاهی اوقات بی اشتهایی یک سگ نتیجه تغییرات آب و هوایی است. اگر این مدت بیش از دو روز طول کشید ، باید دلایل دیگری را نیز در نظر بگیرید.

چرا سگ من زیاد غذا نمی خورد و نمی نوشد؟

اگر فکر می کنید سگ شما بیش از حد آب می نوشد ، با یک دامپزشک صحبت کنید. نوشیدن بیش از حد معمولاً به دلیل شرایط پزشکی ایجاد می شود. این می تواند به نارسایی کلیه ، دیابت، بیماری کوشینگ ، بیماری آدیسون ، بیماری کبد، عفونت، یا هیپرکلسمی.

چگونه می توان سگ را به زور تغذیه کرد؟

اگر سگ شما غذا نمی خورد ، سعی نکنید ظرف غذا را از جلوی او بردارید.  برای تحریک اشتهای شما باید یک مقداری غذای کودک بخورید و آن را روی لب های سگ بمالید.

برخی از افراد با استفاده از سرنگ و بدون سوزن به حیوانات خانگی خود غذا می دهند. مراقب باشید و فقط مقادیر کمی غذا را هر بار به دهان سگ خود تزریق کنید. بگذارید سگ به جای پاشیدن در گلو ، آن را ببلعد.

چرا سگ من غذا نمی خورد اما خوراکی می خورد؟

احتمال این وجود دارد که سگ عصبی شما خراب یا خوش صدا باشد. بعضی از سگها از وعده های غذایی خود چشم پوشی می کنند و منتظر پذیرایی هستند زیرا آنها فقط طعم غذاها را ترجیح می دهند.