تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
مبلغ کل: تومان
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

بهترین غذای سگ

رایاپت-پت شاپ آنلاین

سگها عشق بی قید و شرط و حمایت عاطفی را برای انسان فراهم می کنند ، که ممکن است صاحبان حیوانات خانگی به خصوص از آنها در اوقات استرس زایی که زندگی می کنیم سپاسگزار باشند. تغذیه سگ خود با یک رژیم غذایی مغذی فقط یکی از راه های نشان دادن میزان مراقبت از او ، علاوه بر تأمین بستر مناسب سگ ، اسباب بازی برای بازی با او و بازی های گاه به گاه سگ است. به عبارت ساده ، سگها شایسته خوردن خوب غذا هستند

غذای سگ غذایی است که به طور خاص فرموله شده و برای مصرف سگها و سایر سگهای مربوط به سگ در نظر گرفته شده است. سگ های همه چیزخوار معمولا گوشتخوار قلمداد می شوند. آنها دارای دندانهای تیز و نوک تیز و دستگاه گوارش کوتاهتر از گوشتخواران هستند که برای مصرف گوشت مناسب تر از مواد گیاهی هستند ، اما همچنین دارای 10 ژن هستند که مسئول هضم نشاسته و گلوکز و همچنین توانایی تولید آمیلاز ، آنزیمی که برای تجزیه کربوهیدرات ها به قندهای ساده عمل می کند – چیزی که گوشتخواران فاقد آن هستند. سگها توانایی زندگی در کنار انسان را در جوامع کشاورزی تکامل بخشیدند ، زیرا آنها باقیمانده پسماند انسان را مدیریت کردند.

سگ ها طی هزاران سال موفق به سازگاری برای زنده ماندن در گوشت و مواد زائد غیر گوشتی و مواد باقی مانده از انسان شده و از طریق غذاهای مختلف رشد می کنند ، با مطالعات نشان می دهد توانایی سگ ها در هضم آسان کربوهیدرات ها یک تفاوت اساسی بین سگ ها و گرگها است

بیشتر غذای تولیدی سگ از طریق مواد غذایی حیوانی تهیه می شود و در کیسه هایی خشک می شود (که در آمریکا به آن لقمه ای می گویند) یا در قوطی ها مرطوب است. غذای خشک حاوی 6-10٪ حجم رطوبت است ، در مقایسه با 60-90٪ در غذای کنسروی. محصولات نیمه مرطوب معمولاً 25 تا 35٪ کار می کنند.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-راهنمای انتخاب غذای مناسب سگ

راهنمای انتخاب غذای مناسب سگ

هنگام ورود سگ جدید به دنیای خود ، یکی از تصمیمات بزرگی که باید گرفته شود این است که فوراً لیست خود را بررسی کنید تا ببینید چه نوع غذای سگی باید بخرید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم که چه نوع غذای سگی مناسب سگ شماست.

برای اطلاعات بیشتر درخصوص انتخاب بهترین غذای خشک سگ لطفا مقاله “انواع غذای خشک سگ و نکات انتخاب و خرید آن” را مطالعه بفرمایید

به عنوان صاحبان سگ ، ما می خواهیم بهترین شرایط مطلوب برای توله سگهایمان باشد تا زندگی طولانی و شادی را برای آنها فراهم کنند و این با تغذیه غذاهای سالم و متعادل به آنها آغاز می شود. بدن سگ مانند انسان بی نظیر است. آنچه برای سگ شما بهترین است می تواند با آنچه برای سگ شخص دیگری مناسب است متفاوت باشد.

چه شرایط غذایی برای سگ وجود دارد؟

هنگام انتخاب اینکه کدام ماده غذایی را بخرید ، می خواهید نیازهای تغذیه ای سگ خود و تفاوت آنها با سایر سگ ها را درک کنید. اگر توله سگ جدیدی دارید به غذایی مخصوص توله سگهای جوان و در حال رشد احتیاج دارید. یا اگر یک توله سگ کوچک یا یک سگ مسن و بزرگ دارید ، فرمول خاصی متناسب با نیاز سگ شما وجود خواهد داشت.

برای اطمینان از خرید غذایی که حاوی تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز سگ شماست ، بر روی برچسب عبارت ” کامل و متعادل ” را جستجو کنید. این اصطلاحی است که FDA برای تنظیم مشخصات مغذی غذای سگ و گربه استفاده می کند. توانایی تغذیه سگ شما با یک ماده غذایی حاوی تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز یک مزیت نسبت به تغذیه سگ شما با رژیم غذایی خام است ، که ممکن است به مکمل ها ویتامین های اضافی نیاز داشته باشد.

صرف نظر از غذای سگ که انتخاب می کنید ، یکی از مکمل هایی که ممکن است بخواهید در رژیم غذایی روزانه سگ خود بگنجانید ، اسیدهای چرب امگا 3 است. درست مثل انسان ها ، سگ شما به تعادل امگا 3 و امگا 6 نیاز دارد. عدم تعادل از مقدار زیادی امگا 6 حاصل می شود که در اکثر غذاهای تولیدی سگ وجود دارد. اگر به سگ خود غذاهای آماده می دهید ، باید به فکر افزودن یک مکمل امگا 3 برای رفع عدم تعادل باشید.

سگ شما به دلایل مختلفی به امگا 3 نیاز دارد از جمله:

امگا 3 به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند و به سگ هایی که با آلرژی و آرتروز روبرو هستند کمک می کند.

امگا 3 باعث بهبود سطح پوست و انرژی و همچنین سلامت مو و مفاصل می شود.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-رچگونه غذای تجاری سگ را انتخاب کنم؟

چگونه غذای تجاری سگ را انتخاب کنم؟

به دلیل انتخاب های فراوانی که در اختیار دارید ، دقیقاً محدود کردن اینکه چه غذایی برای سگ شما بهتر است دشوار است. غذاهای سگ را می توان برای سه مرحله از زندگی ، مرحله رشد ، مرحله بزرگسالان و مسن فرموله کرد ، در حالی که سایر غذاها صرفاً برای “تمام مراحل زندگی” هستند.

بعد از انتخاب اینکه کدام مرحله از زندگی را می خواهید جستجو کنید ، بهترین راه برای شروع انتخاب مارک ، مقایسه برچسب های محصول است. هنگام خواندن برچسب محصول ، مواد تشکیل دهنده به ترتیب بیشترین تا کمترین مقدار در لیست قرار می گیرند. توجه داشته باشید که تولیدکنندگان با ذکر لیست جداگانه و پنهان کردن درصد مواد غذایی ، مقدار مواد نامطلوب را مخفی می کنند.

وقتی به برچسب محصول نگاه می کنید ، می خواهید انواع مواد مغذی را ببینید. سگ ها علاوه بر گوشت می توانند از میوه ها ، غلات و سبزیجات تغذیه و هضم کنند. یک غذای مفید سگ ترکیبی از آن مواد خواهد بود ، در حالی که بهترین غذاهای سگ با بالاترین کیفیت از این مواد تشکیل می دهند. موادی که باید از آنها اجتناب کرد ذرت ، آرد ذرت ، سویا و گندم است زیرا هضم آن برای سگ ها سخت تر است.

شرایطی که هنگام انتخاب غذا باید به خاطر بسپارید:

“مرغ” یعنی حداقل 70 درصد محصول از مرغ تشکیل شده است.

“غذای مرغ” ، “شام مرغ” یا “غذای مرغ” به این معنی است که حداقل 10 درصد غذا گوشت گاو است.

منظور از “با مرغ” فقط 3 درصد است ، در حالی که “طعم مرغ” کمتر از 3 درصد است.

آیا سگ من به رژیم غذایی بدون غلات نیاز دارد؟

بسیاری از تولیدکنندگان غذای سگ شروع به ارائه گزینه های بدون غلات کرده اند. تفکر برخی افراد این است که همانطور که اجداد انسان از رژیم غذایی بدون غلات برخوردار بودند ، اجداد سگهای اولیه نیز چنین بودند و بنابراین سگها نیز مانند برخی از انسانها از رژیم بدون دانه بهره مند می شوند.

شما نظرات مختلفی در مورد چگونگی تکامل سیستم هضم سگ برای کنترل غلات و گلوتن خواهید خواند ، از کسانی که معتقدند سگها هنوز سیستم گوارشی تا حدودی ابتدایی دارند گرفته تا کسانی که معتقدند سگها می توانند دانه ها را بدون مشکل هضم کنند. وقتی چنین نظرات گسترده ای را می خوانید ، واقعیت احتمالاً جایی بین آن است. یک دستورالعمل عمومی تغذیه ای که اکثر افراد می توانند در مورد آن توافق کنند این است که مقدار توصیه شده روزانه غلات برای یک سگ 10٪ از رژیم غذایی آنها است. بقیه رژیم باید تقریباً به طور مساوی بین سبزیجات (50٪) و پروتئین ها (40٪) تقسیم شود.

کسانی که طرفدار رژیم بدون دانه هستند از مزایایی استفاده می کنند که بسیار شبیه به موارد ذکر شده در رژیم های غذایی خام است ، از جمله موها و دندان های سالم تر ، مدفوع کوچکتر و افزایش انرژی.

یکی از نقاط ضعف بدون غلات این است که رژیم های غذایی غالباً از نظر چربی و کالری بالاتر هستند و می توانند منجر به افزایش وزن در سگ شما شوند. استفاده از غلات و حبوبات نیز گزینه گران تری خواهد بود ، بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که آیا مزایای بالقوه ارزش هزینه اضافی را دارد. اگر قبلاً سگ کاملاً شاد و سالمی داشتید ، دیگر نیازی به تغییر شدید رژیم غذایی آنها به غذاهای عاری از دانه نیست.

سگ شما فقط به رژیم غذایی بدون دانه نیاز دارد اگر به طور خاص به غلات حساسیت داشته باشد. اگر متوجه خارش یا تحریک پوست سگ شوید ، ممکن است در هنگام بازی حساسیت غذایی داشته باشد. در این حالت ، امتحان یک رژیم غذایی بدون غلات می تواند گزینه ای برای بررسی اینکه آیا به روشن شدن موضوع کمک می کند یا خیر.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-آیا سگ من باید غذای خام بخورد؟

آیا سگ من باید غذای خام بخورد؟

یک رژیم غذایی خام برای سگ ها می تواند شامل گوشت اندام ، گوشت ماهیچه ، استخوان کامل یا آسیاب شده ، تخم مرغ خام ، میوه ها و سبزیجات و ماست باشد. این نوع رژیم خام می تواند از انواع خانگی باشد ، در حالی که راه دیگر برای تغذیه رژیم غذایی خام سگ از طریق غذای سگ موجود در بازار است که شامل مواد اولیه آماده است.

طرفداران رژیم غذایی خام ادعا می کنند که خوردن غذای خام باعث تمیزتر شدن دندان ها ، موهای براق تر ، پوست سالم ، سطح انرژی بالاتر و مدفوع کمتر می شود. رژیم خام را گاهی اوقات مخفف BARF می خوانند که مخفف Bones and Raw Food یا Biologically مناسب خوراکی خام است. سگ های سورتمه ای و تازی های مسابقه ای اولین کسانی بودند که رژیم خنده دار BARF را می پذیرند و این روزها این رژیم محبوبیت بیشتری در بین تولیدکنندگان مواد غذایی پیدا کرده است.

برخی خواهند گفت که تنها دلیل سگ شما برای داشتن یک رژیم غذایی خام ، از بین بردن مواد موجود در غذاهای تجاری است که باعث آلرژی می شوند. اگر به نظر می رسد سگ شما آلرژی غذایی دارد و شما بدون دانه امتحان کرده اید ، اما تحریک آن همچنان ادامه دارد ، یک رژیم غذایی خام می تواند یک گزینه خوب باشد. اگر تصمیم دارید یک رژیم غذایی خام را امتحان کنید ، قبل از انجام هرچه بیشتر تحقیق کنید و با دامپزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

مخالفان BARF استدلال می کنند که خام ماندن منجر به ایجاد یک رژیم غذایی نامتعادل می شود که در صورت تغذیه برای مدت طولانی می تواند به سگ شما آسیب برساند. برای کسانی که استخوانهای گوشتی خام را به سگ ها می دهند ، احتمال خفگی یا سوراخ شدن داخلی وجود دارد. به همین دلایل ، ما توصیه نمی کنیم که سگ خود را با استخوان های کاملا خام تغذیه کنید. ممکن است نیاکان سگ شما نیاز به استفاده از آن نوع رژیم داشته باشند ، اما این دلیل نمی شود که سگ خود را در معرض خطر قرار دهید. اگر دوست دارید با خیال راحت به سگ خود استخوان بدهید ، گزینه های تجاری با کیفیت بسیاری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برخی افراد که استدلال می کنند مزایای رژیم خام عمدتا به دلیل ترکیب بیشتر چربی در این مواد غذایی است. این بدخواهان ادعا می کنند که با جایگزینی غذای تجاری پرچرب می توان منافع حاصل از خام ماندن را کپی کرد.

غذای مرطوب یا غذای خشک سگ؟

هنگام انتخاب غذای سگ ، علاوه بر غذای کم آب ، این است که یکی از غذاهای خشک سگ را انتخاب کنید. غذای خشک سگ نسبت به غذای مرطوب سگ این مزیت را دارد که پس از باز شدن به یخچال احتیاج ندارد و همچنین می تواند قیمت آن نسبت به غذای کنسرو شده و مرطوب کمی کمتر باشد. غذای مرطوب و خشک سگ هر دو دارای ترکیبات مشابه هستند ، اما غذای مرطوب ممکن است حاوی مقدار بیشتری پروتئین تازه و محصولات جانبی حیوانی باشد.

غذای کم آب می تواند گرانتر باشد ، اما همچنین می تواند کیفیت بالاتری داشته باشد و قرار است با آب برای تأمین آب در یک وعده غذایی ترکیب شود.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-چه مقدار باید به سگم غذا بدهم؟

چه مقدار باید به سگم غذا بدهم؟

مقدار غذایی که روزانه باید یک سگ تغذیه کند ، بسته به اندازه و میزان فعالیت سگ شما برای هر شرایطی منحصر به فرد خواهد بود. به عنوان یک راهنمایی ، این جدول مقادیر توصیه شده برای تغذیه سگ شما را در مدت 24 ساعت بسته به اندازه توصیه می کند.

وزن سگ 3 پوند : 1/3  فنجان

وزن سگ 6 پوند : 2/1  فنجان

وزن سگ 10 پوند : 4/3  فنجان

وزن سگ 15 پوند : 1  فنجان

وزن سگ 20  پوند :  1/3و1  فنجان

وزن سگ 30  پوند : 4/3 و1  فنجان

وزن سگ 40 پوند : 2 ¼ فنجان

وزن سگ 50 پوند : 2  فنجان 2/3

وزن سگ 60 پوند : 3 فنجان

وزن سگ 70 پوند : 3 فنجان

وزن سگ  80 پوند : 3 فنجان و نیم

وزن سگ 90  پوند : 4 ¼ فنجان

وزن سگ 100 پوند : 4 ½ فنجان

* این دستورالعمل های کلی است. لطفاً برای کنترل صحیح رژیم غذایی سگ خود با دامپزشک مشورت کنید. 

به آرامی سگ ها را از غذای قدیمی به غذای جدید منتقل کنید

قبل از تغذیه سگ با غذای جدیدی که مدت زمان زیادی را برای انتخاب دقیق آن صرف کرده اید ، باید آرام آرام او را از رژیم قدیمی خود خارج کنید. می توانید این انتقال را طی یک یا دو هفته انجام دهید ، کم کم جیره بندی مواد غذایی جدید را انجام دهید تا کاملاً روشن شوید. در طول دوره انتقال ، حرکات روده سگ خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که معده او از رژیم جدید راضی است.

بهترین غذای خشک سگ در بازار کدام است؟”

غذای خشک سگ معمولاً شامل کیک کیسه ای است که حاوی 3-11٪ آب است. اکثریت قریب به اتفاق غذاهای حیوانات خانگی را تشکیل می دهد.غذای خشک هم راحت است و هم معمولاً ارزان است

پردازش غذای خشک در صنعت غذای حیوانات خانگی محبوب است ، زیرا روشی کارآمد برای تأمین تولید مداوم خوراک در انواع مختلف است. این انرژی کم مصرف است ، اجازه می دهد مقدار زیادی خوراک استفاده شود و مقرون به صرفه است.

غذای سگ مرطوب یا کنسرو شده معمولاً در یک ظرف جامد (کنسرو) یا نرم (پوچ ) بسته بندی می شود. غذای مرطوب تقریباً 60-78٪ آب دارد ،که به طور قابل توجهی رطوبت بیشتری نسبت به غذای خشک یا نیمه مرطوب دارد. غذای کنسرو از نظر تجاری استریل است (هنگام کنسرو پخته می شود). یک غذای مرطوب داده شده اغلب در مقایسه با کیبل( غذای رژیمی )  مشابه روی ماده خشک دارای پروتئین یا چربی بیشتری است (اقدامی که رطوبت را نادیده می گیرد). با توجه به رطوبت بالای غذای کنسرو شده ، برای تأمین انرژی مورد نیاز سگ باید مقدار بیشتری غذای کنسرو خورانده شود. از گلوتن دانه و سایر ژل های پروتئینی ممکن است در غذای مرطوب سگ برای ایجاد تکه های گوشتی مصنوعی استفاده شود که شبیه گوشت واقعی هستند. این غذا معمولاً برای سگهای قدیمی یا توله سگ استفاده می شود.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-طرز تهیه غذای کنسروی سگ:

طرز تهیه غذای کنسروی سگ:

پس از ترکیب مواد ، آنها را در مخزن انتهای دستگاه کنسرو قرار می دهند. از آنجا ، مخلوط از طریق شکاف و ورق فلزی مجبور می شود و ضخامت 8 تا 12 میلی متر را تشکیل می دهد. بعد ، مخلوط گرم می شود تا مواد کاملاً پخته شوند. گرمایش را می توان از طریق اجاق گاز ، مایکروویو یا بخار گرم کرد. ورق حاوی یک لایه خوراک از طریق منبع حرارتی که گرما را به بالا و پایین سینی نشان می دهد منتقل می شود و اجازه می دهد دمای داخلی حداقل به 77 درجه سانتیگراد برسد. پس از پخته شدن ، می توان این مخلوط را مستقیماً درون قوطی ها قرار داد و به صورت نان درآورد یا می توان آن را به قطعات گوشتی برای تکه ها و فرمول های گوشت خرد کرد

غذای سگ نیمه مرطوب در کیسه ها یا بسته های در بسته بندی شده در خلا بسته بندی می شود. این ماده از نظر وزنی حدود 45-20٪ آب دارد و از نظر کالری انرژی گرانتر از غذای خشک است.

بیشتر غذاهای نیمه مرطوب به یخچال نیاز ندارند. آنها کمی پخته می شوند و سپس به سرعت در یک بسته خلا  وکیوم می شوند. این نوع غذای سگ اگر در دمای خنک نگهداری نشود و ماندگاری آن 2-4 ماه و بدون باز شدن باشد ، بسیار خراب میشود.

برخی از گزینه های جایگزین غذاهای سنتی حیوانات خانگی تجاری موجود است. بسیاری از شرکت ها در هدف قرار دادن بازارهای مختلف موفق عمل کرده اند ، هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند. برخی از انواع محبوب غذاهای جایگزین سگ عبارتند از:

وعده های غذایی کم آب یا خشک شده به صورت یخ زده به صورت خام و پخته شده در می آیند. محصولات معمولاً در هوا خشک یا منجمد می شوند ، سپس خشک می شوند (در یخ خشک می شوند) تا میزان رطوبت را تا حدی که رشد باکتری ها مهار می شود کاهش دهند. شکل ظاهری کاملاً شبیه کیبل خشک است. روشهای معمول تغذیه شامل افزودن آب گرم قبل از سرو است. برخی از نگرانی های مواد مغذی مانند ویتامین ها در طی فرآیند کم آبی از بین می روند.

خوراک های مخصوص نوع “دسته کوچک” که از طریق فروشگاه های تخصصی یا آنلاین به فروش می رسند ، معمولاً از نوعی گوشت پخته ، استخوان آسیاب شده ، سبزیجات پوره ، مکمل های تورین و سایر مکمل های مولتی ویتامین تشکیل شده اند. برخی از دارندگان حیوانات خانگی از مکمل های ویتامین انسانی استفاده می کنند و برخی دیگر از مکمل های ویتامین مخصوص سگ ها استفاده می کنند.

غذاهای خطرناک برای سگ ها

تعدادی از غذاهای معمول انسان و مواد غذایی قابل هضم در خانه برای سگ ها سمی است ، از جمله مواد جامد شکلات (مسمومیت با تئوبرومین) ، پیاز و سیر (مسمومیت با تیولسولفات ، سولفوکسید یا دی سولفید) ، انگور و کشمش (باعث نارسایی کلیه در سگ ها) ، شیر ( بعضی از سگها به لاکتوز حساسیت دارند و دچار اسهال می شوند ؛ شیر بز می تواند مفید باشد) ، جوز هندی (عصبی برای سگ ها) ، قارچ ، غذاهای چرب ، ریواس ، و همچنین گیاهان مختلف و سایر مواد بالقوه بلعیده شده.

غذای مناسب سگ شامل گوشت برای پروتئین ، سبزیجات بسته بندی شده با ویتامین ها و میوه ها و اسیدهای چرب امگا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *