تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
مبلغ کل: تومان
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

انگلهای رایج در پرندگان

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-انگلهای رایج در پرندگان

 

انگل ها می توانند مشکلات جدی سلامتی در پرندگان ایجاد کنند ، همانطور که می توانند حیوانات و افراد دیگر را تحت تأثیر قرار دهند. فراتر از کرم ها یا کنه ها ، انگلی می تواند انواع مختلفی داشته باشد.

 

برای صاحبان پرندگان مهم است که خود را با رایج ترین انگلی هایی که پرندگان خانگی را آلوده می کنند و علائمی که ایجاد می کنند ، بشناسند . دانستن اینکه به دنبال کدام علائم بیماری هستید می تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که حیوان خانگی شما سریع مورد توجه دامپزشکی قرار گرفته است .

 

انواع انگلی ها

در اینجا لیستی از رایج ترین انگلی هایی که پرندگان خانگی را آلوده می کنند و نحوه تشخیص آنها است. 

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-انواع انگلی ها

آسپرژیلوز

این قارچ انگلی بر سیستم تنفسی پرنده تأثیر می گذارد. 1  این قارچ ناشی از قارچ Aspergillus است (و غالباً “asper” کوتاه می شود) ، این عفونت در طوطی های حیوانات خانگی و همچنین اردک های کوهی و اردک های دیگر در طبیعت بسیار شایع است. شاهین ها و شاهین های اسیر نیز حساس به آسپرژیلوز هستند ، به ویژه هنگامی که در شرایط غیر بهداشتی نگهداری شوند.

 

این قارچ در درجه اول در مواد پوسیده مانند زباله یا توده کمپوست یا در یک قفس کثیف یافت می شود. یک پرنده مبتلا به آسپرژیلوز علائمی شبیه آنفلوانزای انسانی از جمله مشکل تنفس ، مدفوع غیرطبیعی یا غیرمعمول (از جمله اسهال) ، ترشحات بینی ، پوستی چشم و کاهش وزن را نشان می دهد.

 

در صورت ابتلا به بیماری آسپرژیلوز با آنتی بیوتیک ، می توان موفقیت آمیز بود. برای پرنده ای که مورد مزمن این عفونت است ، پیش آگهی خوب نیست.

 

برای جلوگیری از آسپرژیلوز ، قفس پرنده خود را تمیز نگه دارید ، همه میوه ها و سبزیجات را قبل از تغذیه پرنده خود بشویید و قبل و بعد از دست زدن به پرنده دستان خود را بشویید.

 

ژیاردیا

این انگلی به دستگاه گوارش یک پرنده خانگی حمله می کند و مانند آسپرژیلوز می تواند هنگام خوردن غذای آلوده توسط پرنده منتقل شود. علائم Giardia در پرندگان ، مانند افراد ، شامل اسهال شدید ، کاهش وزن و کمبود آب بدن است. 2  فضولات آنها ، به طرز عجیبی ، ممکن است شبیه ذرت بو داده باشد. پرندگان آلوده به Giardia همچنین ممکن است کنده شدن پر و سایر علائم خارش را نشان دهند و صدای آنها بیشتر شود. 

 

ژیاردیا بیشتر در پرندگان از خانواده طوطی ها دیده می شود ، از جمله جوانه ها ، کاکاتوها ، کوکاتیل ها ، ماکاها و طوطی ها.

 

این یک بیماری مشترک انسان و دام است ، به این معنی که یک پرنده آلوده می تواند عفونت را به انسان منتقل کند ، بنابراین هنگام دست زدن به حیوان خانگی خود مراقب باشید. شستشوی مکرر دست یکی از مطمئن ترین راه های جلوگیری از انتقال ژیاردیا است. 

 

سارکوسیستیس

اگرچه سارکوسیستیس کمتر از سایر انگل ها رایج است ، اما بدترین کابوس صاحب پرندگان است. این انگل ها می توانند باعث ایجاد عفونت مهلکی شوند که چند نوع مختلف دارد. یکی بر سیستم عصبی پرنده تأثیر می گذارد ، دیگری باعث بیماری عضلانی می شود و دیگری بر روی ریه ها و سیستم ریوی پرنده. 3

 

علائم سارکوسیستیس شامل بی حالی ، تنگی نفس ، مدفوع زرد ، جوش زدن دم است و در موارد شدید ممکن است پرنده ناگهان بمیرد. مانند جیاردیا ، سارکوسیستیس نیز انسان و دام است.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-مایت صورت پوسته پوسته 

مایت صورت پوسته پوسته 

مایت های پوسته پوسته می توانند پوست و پرهای پرندگان را ویران کنند. 4  این وضعیت انگلی به طور نامتناسبی روی جوانه ها تأثیر می گذارد اما می تواند قناری ها و فنچ ها را نیز آلوده کند.

 

همانطور که از نامش پیداست ، این عفونت به صورت رشد سفید و پوسته ای روی منقار ، دهان ، سوراخ های بینی و چشم های پرنده نشان داده می شود. همچنین نسخه ای از عفونت وجود دارد که می تواند باعث ایجاد پوسته پوسته شدن پاهای پرنده شود.

 

پرندگان پرهای خود را از دست می دهند ، و پاها و منقار آنها حتی گاهی بعد از درمان نیز ممکن است تغییر شکل داده شود. ابتلا به این بیماری زود هنگام برای کاهش خطر زخم شدن دائمی یک پرنده بسیار مهم است. توسط دامپزشک پرندگان با داروهای ضد انگلی ، از طریق تزریق یا خوراکی درمان می شود. 

 

جلوگیری از عفونت انگلی در پرندگان

نکته کلیدی در این که پرنده شما از عفونت انگلی رها شود ، اطمینان از داشتن رژیم غذایی مغذی است ، بنابراین اگر بیمار شود ، سیستم ایمنی بدن می تواند برای مقابله با عفونت کار کند. اطمینان حاصل کنید که محل زندگی وی تمیز و عاری از هرگونه کپک یا رشد دیگر باشد. شستن مرتب دست ها هنگام معاشرت با پرنده نیز مهم است. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *