تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
مبلغ کل: تومان
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

چگونه از طوطی خود مراقبت کنیم

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-چگونه از طوطی خود مراقبت کنیم

مراقبت از طوطی خود

طوطی ها حیوانات خانگی جذابی ایجاد می کنند اما مراقبت از آنها به خصوص چالش برانگیز است. آنها می توانند تا سن بسیار خوبی زندگی کنند و بنابراین یک تعهد طولانی مدت هستند.

خانه طوطی شما

به طور کلی ، پرندگان کاملاً اجتماعی هستند و از زندگی در قسمت هایی از خانه که اغلب به آنها رفت و آمد می کنند لذت خواهند برد. اگر قفسشان در اتاقی باشد که بندرت از آن استفاده می شود منزوی و ناراضی خواهند شد. این مکان همچنین باید دارای درجه خوبی از نور طبیعی باشد ، همچنین مقداری به سایه نیز دسترسی دارد.

قفس طوطی شما باید بزرگ باشد و فضای زیادی برای کشش بال آنها وجود داشته باشد. به عنوان یک قانون کلی ، باید حداقل دو برابر عرض بالهای پرنده شما (وقتی بالهای آنها کاملاً کشیده شده باشد) عرض داشته باشد. برای طوطی های بزرگ ، مرغداری در مقایسه با قفس گزینه بهتری خواهد بود. باید در قفس فرصت کافی برای کوهنوردی وجود داشته باشد تا پرنده شما سرگرم و تحریک شود. در حالت ایده آل ، باید شامل نشیمن های طبیعی مانند شاخه های چنار باشد که مرتباً تغییر می کنند. کف را می توان با روزنامه پوشاند.

شما باید حداقل اجازه دهید طوطی شما هر روز از قفس خارج شود اما همیشه در این زمان بازی بر آنها نظارت داشته باشید. اکثر پرندگان با خوشحالی هر چیزی را که با آن تماس بگیرند جویدند بنابراین شما می خواهید مطمئن شوید که آنها نمی توانند موارد خطرناک را بجوند.

پرندگان می توانند کاملاً نامرتب و کثیف باشند و شما باید این موضوع را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، کاسه های غذا و آب نباید در زیر طاقچه آنها قرار داده شود تا فضولات فرصت سقوط در آنها را نداشته باشند. کاسه های غذا و آب باید به صورت روزانه عوض شوند و قفس آنها باید حداقل هفته ای یک بار تمیز شود. توجه داشته باشید که احتمال زیادی وجود دارد که طوطی شما در حالی که از قفس خارج نشده است مدفوع کند. این انتظار می رود بنابراین شما باید آماده باشید که باید بعد از آنها پاکسازی کنید.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-مراقبت از طوطی

تغذیه طوطی

طوطی ها رژیم غذایی متنوعی دارند و طیف وسیعی از میوه ها ، مغزها و دانه ها را می خورند. بیشتر رژیم غذایی آنها باید از میوه ، غلات کامل ، سبزیجات و حبوبات تشکیل شود. آجیل و دانه ها می توانند چربی زیادی داشته باشند بنابراین نباید به مقدار زیاد تغذیه شوند و باید بیشتر از یک ماده اصلی اصلی تغذیه طوطی شما به عنوان یک درمان شناخته شود. دانه ها و آجیل ها بیش از نیمی از رژیم روزانه آنها را تشکیل نمی دهند. نیازهای غذایی خاص می تواند از نظر نژاد متفاوت باشد ، بنابراین باید در مورد نیازهای خاص مورد تحقیق قرار گیرد.

نظافت طوطی

یک کاسه آب ساده تهیه کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا طوطی شما بتواند خود را غسل دهد. این مهم برای حفظ پرهای خوب و جلوگیری از تجمع روغن است.

ملاحظات بهداشتی

شما باید طوطی خود را برای معاینات منظم دامپزشکی ببرید ، حتی اگر به نظر می رسد از سلامتی خوبی برخوردار هستند.

اکثر دامپزشکان متخصص در درمان پرندگان نیستند ، اگر طوطی شما بیمار شود مشکل ساز خواهد شد. عاقلانه است که قبل از آوردن طوطی به خانه یا در اسرع وقت پس از این ، به دنبال دامپزشک مناسب باشید. اگر صبر کنید تا طوطی شما بیمار شود ، یافتن دامپزشک مناسب دشوار است و تاخیر در درمان می تواند به طور بالقوه کشنده باشد.

به علائم هشدار دهنده مانند پرهای پر شده ، قرار دادن سر روی بال خود ، استخوان نازک پستان ، مدفوع شل ، تنفس شدید و ترشحات بینی توجه کنید. اگر طوطی شما شروع به نشان دادن این علائم کرد ، در اسرع وقت با یک دامپزشک با دانش تخصصی در مورد پرندگان تماس بگیرید.

قبل از تصمیم گیری درباره اینکه آیا این حیوان خانگی مناسب شماست ، کاملاً تحقیق کنید که برای مراقبت از یک طوطی چه چیزهایی لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *