تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
مبلغ کل: تومان
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

حقایق جالب درباره طوطی ها

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-حقایق جالب درباره طوطی ها

 

طوطی ها از باهوش ترین حیوانات جهان هستند. آنها نه تنها از انسان تقلید می کنند بلکه می توانند از هوش یک کودک نوپای پنج ساله برخوردار باشند.

در اینجا برخی از حقایق جالب درباره طوطی ها، برای همه کسانی که علاقه مند به داشتن طوطی به عنوان حیوان خانگی هستند یا آنها را دوست دارند ، آورده شده است.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-حقایق جالب درباره طوطی ها

انگشتان پای طوطی ها سخت هستند

مانند سایر پرندگان ، طوطی ها چهار انگشت در هر پا دارند. با این حال ، طوطی ها به جای سه انگشت جلو و یک عقب ، از انگشتان پا استفاده می کنند تا حداکثر چسبندگی را بدست آورند. آنها دو انگشت در جلو و دو انگشت در عقب دارند. انگشتان پا را با منقار باورنکردنی آنها ترکیب کنید و متوجه میشوید که آنها می توانند سخت ترین آجیل های جهان را بشکنند. پاهایشان آن ها را قادر می سازد تا در ارتفاعات بالا بروند و آنها را به پرندگانی چشمگیر تبدیل می کنند.

بعضی از گونه های طوطی گوشتخوار هستند

طوطی ها معمولاً همه چیزخوار هستند. آنها می توانند هر چیزی را بخورند ، از مغزها ، دانه ها ، میوه ها ، حشرات و حتی گوشت ها. با این حال ، گونه های خاصی مانند لرهای جنوب اقیانوس آرام وجود دارد که فقط گوشت می خورند. در نیوزیلند ، یکی از اولین بومیان کیآ در حال حمله به گوسفندان دیده می شد و این گونه تا سال 1986 تهدیدی برای گوسفندان محسوب می شد.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-حقایق جالب درباره طوطی ها

همه گونه های طوطی به مناطق گرمسیری تعلق ندارند

از میان 350 گونه طوطی ، بیشتر آنها در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری آسیا ، استرالیا ، آمریکای جنوبی و مرکزی و آفریقا زندگی می کنند. با این حال ، برخی از طوطی ها از این مرزها عبور کرده اند. طوطی کیا در مناطق آلپی نیوزلند زندگی می کند ، در حالی که برخی طوطی ها در کوههای شرقی سیرا مادره مکزیک با ارتفاع 6000 فوت یافت می شوند.

طوطی ها در معرض خطر نابودی زندگی می کنند

به دلیل شکار غیرقانونی و تخریب زیستگاه ، یک سوم جمعیت طوطی جهان با نابودی روبرو شده است. تعداد بیشتری از طوطی ها در لیست قرمز گونه های تهدید شده قرار دارند. یک مطالعه نشان داد که ورود به سیستم 99٪ از طوطی های خاکستری آفریقا را در غنا نابود کرده است. خاکستری آفریقایی یکی از شاخص ترین گونه های طوطی است. این طوطی ها از هوش بالایی برخوردارند و می توانند کلمات را کاملاً واضح  تقلید کنند.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-حقایق جالب درباره طوطی ها

طوطی ها با جفت ها مطابقت دارند

بسیاری از گونه های طوطی ها کاملاً یکسان به نظر می رسند. شما برای تشخیص یک طوطی ماده از یک طوطی نر به یک متخصص نیاز دارید یا جنسیت آنها را در آزمایشگاه آزمایش می کنید. با این حال ، برخی از گونه ها ، مانند طوطی های Eclectus از جزایر سلیمان ، متفاوت هستند تا جایی که چندین سال طول کشید تا مردم فهمیدند که آنها همان گونه هستند. به طور کلی اعتقاد بر این بود که ماده ها و نرهای Eclectus به گونه های مختلفی تعلق دارند. طوطی های نردارای منقار شعله رنگ و پرهای سبز زمردی روشن هستند ، در حالی که ماده ها دارای یک بدن آبی و سرمه ای با دانه های سیاه و سر مایل به قرمز هستند.

طوطی ها با منقارشان مزه می کنند

اگرچه طوطی ها جوانه های چشایی در پشت گلو دارند ، اما بیشتر جوانه های چشایی در بالای منقار قرار دارند. انسان 10 هزار جوانه چشایی دارد. طوطی ها ممکن است به اندازه ما جوانه چشایی نداشته باشند ، اما در مورد غذا ترجیحات خاصی دارند.

سنگین ترین طوطی به اندازه گربه وزن دارد

طوطی ها در شکل ها ، اندازه ها و رنگ های مختلفی وجود دارند. وزن یک قلک کوچک با صورت گاو کوهی کمی بیشتر از اونس است. این فقط به اندازه انگشتان دست انسان بالغ است. سنبل ماکائو ، طولانی ترین طوطی جهان ، از نوک آن تا دم 3.5 فوت اندازه دارد. کاکاپو بدون پرواز در نیوزیلند، نر بالغ است که 9 پوند وزن دارد ، همان وزنی که یک خانه دارد.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-حقایق جالب درباره طوطی ها

آنها بیش از انسان ها زنده می مانند

بسیاری از طوطی ها می توانند به اندازه یک انسان متوسط ​​زندگی کنند. ماکائو و کاکاتو حدود 35 تا 50 سال عمر می کنند. یک طوطی خاکستری آفریقایی که در انگلیس زندگی می کرد 55 سال داشت. در حالی که کوکی ، کاکادو ، قدیمی ترین طوطی در جهان است. این طوطی 82 ساله است و در باغ وحش بروکفیلد شیکاگو اقامت دارد.

پرها حاوی رنگدانه ضد باکتری هستند

پرهای طوطی دارای یک رنگدانه مقاوم در برابر باکتری است که به پرها رنگی سبز ، زرد و قرمز می دهد. در تحقیقی که در سال 2011 انجام شد ، محققان به این نتیجه رسیدند که رنگهای مختلف موجود در پرها از طوطی ها در برابر تخریب محافظت می کند. همچنین پیشنهاد شد که رنگهای مختلف روی پرها برای محافظت از طوطی ها در برابر باکتری های مختلف است.

بعضی از طوطی ها مهاجرت می کنند

اگرچه بیشتر گونه ها در طول سال فضایی از خانه را اشغال می کنند ، اما شناخته شده است که طوطی سریع و طوطی شکم نارنجی هر ساله از طریق تنگه باس بین استرالیا و تاسمانی مهاجرت می کنند. هر دو گونه به شدت در معرض خطر هستند.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-حقایق جالب درباره طوطی ها

ردیابی  طوطی ها

درباره رفتار طوطی وحشی اطلاعات کمی در دست است ، به دلیل این که پرندگان ساکن سایبان سخت قابل دیدن و دنبال هستند. همچنین ، مطالعات ردیابی GPS بر روی طوطی ها بسیار غیر معمول است ، زیرا پرندگان در برداشتن اجسام خارجی از بدن خود مهارت دارند. اما یک مطالعه در سال 2015 که در The Auk منتشر شده است ممکن است به دانشمندان کمک کند تا این حیوانات دست نیافتنی را بهتر ردیابی کنند. با قرار دادن ردیاب های GPS در پلاستیک ضد گزش ، محققان توانستند گروهی از کیا را در نیوزیلند ردیابی کنند و هیچ گونه اثر بدی بر روی پرندگان نداشته باشد.

طوطی کاکاپو

تقریباً 400 گونه مختلف طوطی وجود دارد. از بین همه این انواع ، فقط یکی وجود دارد که قادر به پرواز نیست ، به نام طوطی کاکاپو. طوطی کاکاپو همچنین بزرگترین طوطی جهان و همچنین جزو طولانی ترین پرندگان کره زمین با طول عمر متوسط 95 سال است. متاسفانه ، کاکاپو نیز به شدت در معرض خطر است ، از سال 2018 ، تنها 149 طوطی زنده هستند.

فرار طوطی ها

تخمین زده می شود که حدود 550 طوطی وحشی در شهر نیویورک به ویژه در کوئینز و بروکلین زندگی می کنند. هیچ کس صد در صد مطمئن نیست که چگونه به آنجا رسیده است ، اما ما می دانیم که قطعاً مهاجرت طبیعی نبوده است. پذیرفته ترین نظریه این است که آنها از محموله ای که به سمت فرودگاه JFK حرکت کرده بودند ، فرار کردند.

کاسبی با طوطی

در سال های پیش، یک شرکت Scotch Whiskey وجود داشت که 500 طوطی خاکستری را برای تکرار برخی شعارهای بازاریابی آموزش داد. آنها سپس طوطی ها را به صورت رایگان در میخانه ها و بقالی های مختلف توزیع کردند.

در سنت پل ، مینه سوتا ، پذیرش طوطی و نجات وجود دارد که در آن به طوطی ها آموزش می دهند نقاشی کنند و این هنر برای جمع آوری پول برای حرم مقدس فروخته می شود.

دانستنی های جالب

در هند نگهداری طوطی در خانه غیرقانونی است.

بیشتر طوطی ها حتی در خارج از فصل تولید مثل نیز تک همسر هستند.

رکورد جهانی گینس برای بیشترین کلمات شناخته شده ، متعلق به طوطی پاک است که بیش از 1700 کلمه می دانسته است.

طول طوطی ها بسته به نوع آنها از 3 تا 40 اینچ طول دارد. کوچکترین گونه طوطی ، اندازه صورت گاومیش است که فقط 3 اینچ طول دارد.

طوطی ها موجوداتی اجتماعی هستند که در گروه های حدود 20 تا 30 پرنده زندگی می کنند.

شکارچیان اصلی طوطی ها مارها ، پرندگان شکاری ، میمون ها و انسان ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *