تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
مبلغ کل: تومان
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

بیماری در پرندگان خانگی

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-بیماری در پرندگان خانگی

بیماری در پرندگان خانگی

بسیاری از دارندگان جدید پرندگان ممکن است علائم بیماری پرندگان را ندانند و پرندگان اغلب در پنهان کردن آنها مهارت دارند. چند نشانه وجود دارد که در صورت مشاهده آنها متوجه می شوید که حیوان خانگی خود را بیماری هایی تهدید میکنند . اگر پرنده شما هر یک از این علائم را نشان داد ، در اسرع وقت با دامپزشک خود تماس بگیرید .

علائم بیماری

پرندگان موجودی حساس و باهوش هستند. آنها همچنین معمولاً موجودات عادت هستند. در حالی که آنها ممکن است سعی کنند علائم خود را پنهان کنند ، به فعالیتهای روزمره ، رفتار و نگرش عمومی خود بسیار توجه می کنند.  به روده خود اعتماد کنید. اگر مشکوک هستید که چیزی با پرنده شما خاموش است ، بهتر است قبل از اینکه شرایط بدتر شود با دامپزشک صحبت کنید. بعنوان یک صاحب پرنده ، برخی علائم رایج باید در رادار شما باشد.

قطره های پرنده

آن را به ترین وظیفه لذت بخش به نه نظارت بر مدفوع پرنده خود را ، اما آنها به وضوح می تواند نشان دهد که چیزی ممکن است اشتباه است.  در حالی که رنگ فضولات پرنده شما ممکن است بسته به آنچه در آن تغذیه می کنید کمی متفاوت باشد ، باید مراقب مدفوع زرد ، قهوه ای زنگ زده یا سیاه قیری باشید.

این می تواند شاخص های خونریزی داخلی یا سایر مشکلات جدی باشد. به هرگونه تغییر عمده در قوام فضولات پرنده خود توجه کنید. چه خیلی آبریزش داشته باشند و چه خیلی محکم ، می توانند برای حیوان خانگی شما عوارضی ایجاد کنند.

پرهای ژولیده و لاغری

پرندگانی که برای مدت طولانی به حالت پر از پر در می آیند اغلب تحت تأثیر مشکلات تنفسی یا سایر اختلالات قرار می گیرند.  پرهای ژولیده همچنین ممکن است کاهش وزن را پنهان کنند ، که می تواند برای پرنده تهدید کننده زندگی باشد. اگر بیش از یک روز یا بیشتر این رفتار را در حیوان خانگی خود مشاهده کردید ، باید در اسرع وقت با دامپزشک خود تماس بگیرید.

کاهش وزن نه تنها از نظر کاهش قدرت بلکه مهار عملکرد اعضای بدن می تواند برای سلامتی پرندگان مخرب باشد. پرنده خود را مرتباً توزین کنید تا بدانید حیوان خانگی شما در حفظ وزن خود مشکلی دارد یا خیر.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-سرخ ، ملتهب ، یا آبریزش سر یا چشم

سرخ ، ملتهب ، یا آبریزش سر یا چشم

غلات پرنده شما همان چیزی است که ممکن است به عنوان بینی آن تصور کنید. این تکه کوچک بالای منقار است که سوراخ های بینی را نگه می دارد. به غلات پرنده خود بسیار توجه کنید. اگر هرگونه قرمزی ، التهاب یا ترشح مشاهده کردید ، احتمال زیادی وجود دارد که حیوان خانگی شما بیمار جدی شود.  مطمئن شوید که پرنده خود را در مسیر دامپزشکی بسته و گرم نگه دارید. به همین ترتیب ، اگر چشم پرنده شما کدر به نظر برسد یا ترشحاتی از آن خارج شود ، پرنده می تواند تحت تأثیر اختلال تنفسی ، عصبی یا عضلانی قرار گیرد. 

اشتها را کاهش می دهد 

پرندگان دارای متابولیسم فوق العاده بالایی هستند ، بنابراین بسیار مهم است که آنها هر روز از تغذیه کافی برخوردار شوند. اگر پرنده شما از غذا خوردن دست بکشد و شروع به کاهش وزن کند ، ممکن است نشانه انسداد روده یا عدم تأثیر آن باشد ، در این صورت بدون مراقبت پزشکی می تواند خیلی سریع بمیرد.  اطمینان حاصل کنید که هر روز قبل از تغذیه آن ، قفس پرنده خود را تمیز کنید. این یک روش آسان برای نظارت بر مصرف غذا ، و همچنین تغییرات در فضله فراهم می کند.

تنفس دهان باز

مشکلات تنفسی از جمله شایع ترین بیماری های پرندگان و متأسفانه جدی ترین آنها است. اگر دیدید که پرنده شما در حالت استراحت با دهان باز نفس می کشد ، این احتمال وجود دارد که نه تنها بیمار باشد بلکه مدتی هم بوده است. این نیاز به توجه فوری دامپزشکی دارد و ممکن است منجر به بستری در بیمارستان شود.

پرهای کثیف

طبیعتاً پرندگان حیواناتی بهداشتی هستند که برای تمیز نگه داشتن آنها مرتباً استحمام می کنند و روزانه پرهای خود را تظاهر می کنند. اگر در اطراف صورت یا برجستگی پرنده خود مشاهده کردید که به نظر می رسد بهم ریخته یا بهم چسبیده است ، این نشانه حیوان خانگی شما است.  مصرف غذا و مدفوع پرنده را به مدت یک روز یا از نزدیک کنترل کنید ، هرگونه تغییر را یادداشت کنید و این اطلاعات را به دامپزشک منتقل کنید.

دم بوبینگ

همانند بسیاری از علائم شایع بیماری در پرندگان ، بوبینگ طولانی و تکراری دم می تواند نشان دهنده عفونت تنفسی باشد.  برخلاف مردم ، پرندگان فاقد دیافراگم هستند که حفره قفسه سینه را از معده جدا کند. ماهیچه هایی که در قسمت پایینی دم قرار دارند با ایجاد نقشی در گسترش ریه های خود برای دریافت هوا ، به تنفس کمک می کنند.

اگر پرنده ای در تنفس مشکل داشته باشد ، عضلات دم بیشتر کار می کنند و باعث بالا آمدن و پایین آمدن دم می شوند. جوش زدن دم اغلب تا مراحل بعدی جدی تر بیماری قابل توجه نیست ، بنابراین اگر می بینید پرنده شما چنین رفتاری دارد ، سریعاً با دامپزشک تماس بگیرید.

تغییر در آواز

تقریباً مانند انسان ، پرندگانی که احساس خوبی ندارند اغلب کمتر از حد معمول پرحرف می شوند. به پرنده خود بسیار توجه کنید تا بتوانید الگوی آوازی عادی آن را بیاموزید. با نحوه رفتار پرنده خود هماهنگ باشید ، بنابراین می توانید سرنخ های احساس آن را انتخاب کنید. اگر متوجه تغییراتی در فرکانس یا میزان صدای کلی صدای پرنده خود شدید ، طی چند روز آینده بر روی آن علائم بیشتری را کنترل کنید. 

درمان و پیشگیری

وقتی صحبت از سلامتی پرنده حیوان خانگی شما می شود ، یک اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان را دارد. پرندگان سیستم بسیار ظریفی دارند و حتی یک بیماری جزئی می تواند در یک چشم به هم زدن به تهدیدی جدی تبدیل شود. تشخیص به موقع می تواند برای نجات جان یک پرنده بیمار حیاتی باشد.

 
  • هر روز پرنده خود را از نظر وجود علائم عفونت بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که با دامپزشک خود ارتباط نزدیک دارید.
  • اسباب بازی ها و یک تمرین منظم ورزشی را برای پرنده خود فراهم کنید که بر سلامت روان او تأثیر مثبت می گذارد و با پرنده خود صحبت کنید (حتی اگر حرف نزند) بنابراین تعامل اجتماعی مورد نیاز را بدست می آورد.
  • همچنین برای اطمینان از دریافت ویتامین ها و مواد معدنی کافی به پرنده خود بسیار مهم است. اگر مطمئن نیستید که غذاهای مناسب نژاد خاص شما چیست ، با دامپزشک خود مشورت کنید.
  • محوطه پرنده خود را تمیز نگه دارید. در حالی که اکثر پرندگان از نظافت شخصی خود مراقبت می کنند ، این امر به مالک بستگی دارد که مطمئن شود بلافاصله زباله ها تمیز می شوند و آب و غذای پرنده به صورت تازه و به راحتی در دسترس است.
 

پرنده شما برای حفظ سلامتی خود به شما بستگی دارد . اطمینان حاصل کنید که رفتارهای آن را نگه دارید تا بتوانید دوست کوچک خود را برای مدت طولانی در اطراف خود نگه دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *