تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
مبلغ کل: تومان
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

مقایسه غذای خشک و غذای مرطوب سگ

رایا پت شاپ

غذای خشک یا غذای مرطوب؟

برای اینکه تصمیم شما کمی آسان شود ، ما می خواهیم دنیایی از غذای سگ را در اینجا به نمایش بگذاریم و نکات مثبت و منفی انواع مختلف غذا را بیان کنیم.

تفاوت بین غذای مرطوب و خشک چیست؟

تفاوت اساسی بین غذای مرطوب و خشک در درجه اول متفاوت بودن آب است. در حالی که رطوبت غذای خشک فقط 3 تا 12٪ است ، این برای غذای مرطوب بین 60 تا 84٪ است. این تفاوت فاحش بر ماندگاری غذا تأثیر می گذارد ، زیرا غذای خشک را می توان به طور قابل توجهی طولانی تر از غذای مرطوب نگه داشت ، که در مقایسه زودتر از بین می رود.

همچنین از نظر میزان کالری بین غذای مرطوب و خشک نوسانات قابل توجهی وجود دارد. با غذای خشک ، سگ ها مقدار زیادی کالری مصرف می کنند. در مقابل ، سگها باید دو یا سه برابر غذای مرطوب بخورند تا به همان مقدار کالری برسند. این سوال که کدام غذا برای دندان سگ بهتر است نیز جای بحث دارد. یک طرف معتقد است که قوام سخت غذای خشک دندان ها را تمیز می کند ، در حالی که طرف دیگر ادعا می کند که غذای خشک خیلی محکم به دندان ها می چسبد ، که می تواند منجر به مشکلات دندانی شود.

مزایای غذای خشک چیست؟

صاحبان سگ به دلیل داشتن انرژی زیاد فقط برای تأمین نیاز سگ خود و اطمینان از سیر بودن فقط به استفاده از مقادیر کمی غذای خشک نیاز دارند. از این رو ، غذای خشک سگ  گزینه ارزان تری است. طرفداران همچنین تأکید می کنند که با توجه به اینکه از بسته بندی کمتری استفاده می کند ، مقادیر کم نیز آن را به انتخاب سازگار با محیط زیست تبدیل می کند.

بحث دیگری که به نفع غذای خشک است ، تمیز و راحت بودن آن است. نشت ندارد و حتی اگر اندکی در خارج از ظرف غذا ختم شود ، می توان آن را جارو کرد یا آن را با جاروبرقی جارو کرد. علاوه بر این ، در روزهای تعطیل راحت تر می توان غذای خشک بدون بو را گرفت ، زیرا سگ ها فقط به مقادیر کمتری نیاز دارند و تهیه آن از قبل آسان تر است.

غذای مرطوب چه مزایایی دارد؟

در حالی که غذای خشک به طور عمده از نظر قیمت ، تمیزی و راحتی برای صاحب آن مزایایی به همراه دارد ، اما مزایای غذای مرطوب به نفع خود سگ است. اکثر سگها احتمالاً اگر بخواهند خودشان غذا را انتخاب کنند ، غذای مرطوب را انتخاب می کنند ، زیرا غذای مرطوب ، از نظر بو و طعم بیشتر ، طعم و مزه آنها بهتر است. به ویژه محتوای زیاد آب تأثیر مثبتی دارد: از آنجا که مواد غذایی از قبل مقدار زیادی مایع به بدن می رسانند ، تأمین مایعات سگ با غذای مرطوب آسان تر از غذای خشک است. از این رو ، غذای مرطوب مخصوصاً برای سگهایی که در طول روز زیاد نمی نوشند توصیه می شود.

برای سگهایی که تمایل به اضافه وزن دارند ، غذای مرطوب نیز در بعضی مواقع می تواند انتخاب بهتری باشد ، به شرطی که علت اضافه وزن این باشد که سگ غذا را دوست داشته باشد. به ویژه سگهایی که اشتهای قابل توجهی دارند اغلب وزن کمتری را با غذای مرطوب حفظ می کنند. به دلیل میزان انرژی کمتر در هر بخش ، آنها می توانند مقدار زیادی غذا بخورند بدون اینکه از کالری مورد نیاز خود عبور کنند.

بنابراین:غذای کنسروی سگ به اندازه غذای خشک، حاوی افزودنی نیستند. اکثر کنسروهای سگ عاری از هرگونه رنگ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی هستند و به خاطر فرآیند بسته‌بندی‌ نیازی به افزودن مواد نگهدارنده ندارند.

کنسرو غذای سگ در مقایسه با غذای خشک مقادیر بسیار کمتری کربوهیدرات داره و پروتئین بیشتری داره که برای بدن سگ‌ها لازم است.

در مقایسه با غذای خشک بسیار لذیذتر و خوش‌خوراک‌تر است.

برای سگ‌های بیمار، سگ‌های مسن و سگ‌هایی که دندان ندارن تنها گزینه موجود است!

غذای کنسروی حاوی مقادیر زیادی آبه و به همین دلیل تا حد زیادی آب مورد نیاز بدن سگ رو تامین می‌کند.

آیا ترکیبی از غذای مرطوب و خشک امکان پذیر است؟

از آنجا که غذای مرطوب و خشک هر دو مزایای مختلفی دارند ، نتیجه گیری واضح این است که بهترین کار این است که به سادگی به سگ ها ترکیبی از این دو غذا بدهید. در اصل هیچ مشکلی وجود ندارد ، اما شما نباید دو نوع غذا را مخلوط کنید و همیشه باید آنها را در زمان های مختلف سرو کنید. به دلیل داشتن انرژی زیاد در غذای مرطوب ، همچنین باید اطمینان حاصل کنید که با وجود جابجایی بین غذای خشک و مرطوب ، از میزان مصرف روزانه آن بیشتر نشود.

وقتی صحبت از سگهایی می شود که تمایل به بروز مشکلات گوارشی دارند ، صاحبان آنها باید در حالت ایده آل فقط یک نوع غذا انتخاب کنند ، زیرا رفت و برگشت بین غذای مرطوب و خشک می تواند منجر به اسهال یا یبوست معده های حساس شود. به طور کلی ، ترکیب دو نوع غذا هیچ مزیتی برای سلامتی سگ ندارد ، زیرا هر دو نوع آن باعث می شود تمام مواد حیاتی را مصرف کند. بنابراین اگر به این نتیجه رسیده اید که سگ شما طعم یک ماده غذایی خاص را دوست دارد و آن را به خوبی تحمل می کند ، خیالتان راحت!

مواد مصرفی مهم هستند، نه تنوع

لیست مواد موجود در بسته بندی از نظر انتخاب غذای مناسب برای سگ شما از تنوع واقعی آن اهمیت بیشتری دارد. به هر حال ، تغذیه نقش بسزایی در سلامت سگ ها دارد. سگ شما به غذایی با کیفیت بالا احتیاج دارد که برای تأمین نیازهای خود و اطمینان از رشد سالم ، همه چیز مورد نیاز را تأمین کند. در مورد اینکه دقیقاً چه موادی لازم است پاسخی واحد و متناسب وجود ندارد. هر سگی متفاوت است ، بنابراین هر سگی به غذای مختلفی نیاز دارد. در جستجوی بهترین غذا ، عوامل فردی مانند سن ، وزن ، سطح فعالیت و وضعیت سلامتی قطعاً باید در نظر گرفته شوند. در اصل ، غذایی برای سگ های بزرگسال سالم از حدود 70٪ گوشت برتر و تقریباً 30٪ سبزیجات و همچنین چربی و روغن با کیفیت بالا تشکیل شده است. دانه زیاد ، مواد نگهدارنده ، مواد تقویت کننده طعم مصنوعی یا حتی شیرین کننده هایی مانند شکر جایی در رژیم غذایی سگ ندارند. بنابراین قبل از انتخاب انواع مواد غذایی ، بهتر است ابتدا نگاهی به برچسب بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *