تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
مبلغ کل: تومان
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

آشنایی با نژاد سگ اشپیتز ژاپنی و تاریخچه آن

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-اشپیتز ژاپنی

سگ اشپیتز ژاپنی یک همراه کوچک خانوادگی با قلب یک مراقب بزرگ است. این نژاد ممکن است مانند سگهای اسکیمو آمریکایی ، سفید پومرانیا یا ساموئیدهای کوچک باشد ، اما اشپیتزهای ژاپنی تبار خاص خود را دارند و همانطور که حدس می زنید از ژن ژاپنی است و از لحاظ ظاهری یک مقدار با سگ ژرمن اشپیتز متفاوت است. سگهای اشپیتز ژاپنی نیز باهوش ،قدرت یادگیری بالا ، نگهداری آسان و مناسب کودکان هستند. آنها سگهای آپارتمانی خوبی تولید می کنند ، به شرطی که والدین حیوانات خانگی نیازهای ورزشی خود را دارند ، اما علی رغم ظاهر موهای سفید و زرق و برقی که دارند ، نیازهای اولیه نسبتاً کمی دارند.

سگهای این نژاد حتی اگر از نظر جثه کوچک هم باشند اما از خانواده انسانی خود محافظت می کند و معروف است که وقتی غریبه وارد قلمرو می شود بدون عقب نشینی پارس می کنند. اگر سگی می تواند یکی از اعضای خانواده فداکار باشد و روحیه و شخصیتی داشته باشد که بسیار فراتر از اندازه جسمی آنها باشد ، سگ اشپیتز ژاپنی شما بهترین آنها می باشد.

سگ اشپیتز ژاپنی پرورش داده شد تا یک سگ کوچک همراه باشد که زیبا ، وفادار ، دوستانه و باهوش باشد. حتی اگر آنها به طور خاص پرورش نیافته باشند اما طبیعت شجاعانه و اشتیاق ذاتی برای محافظت از خانواده آنها باعث شده تا در همه حال اط خانواده شان محافظت کنند. گرچه آنها نژاد نسبتاً جدیدی هستند ، اما سگهای اشپیتز ژاپنی به دلیل خوی مطبوع ، اجازه کنار آمدن با سگها و کودکان دیگر و نیازهای اولیه نسبتاً کم ، از جمله ویژگی های دیگر ، به طور معمول فزاینده ای محبوب می شود. آنها همچنین تمایل به سگهای سالم با طول عمر بیشتر از حد متوسط ​​دارند. سگ های این نژاد به خوبی با زندگی در آپارتمان سازگار می شوند و نیازهای ورزشی کم تا متوسط ​​دارند. حداقل یک پیاده روی در روز باید آنها را راضی نگه دارد و مانع از بی حوصلگی شود ، همراه با تمایلات مخربی که در سگهای لازم است هر نژادی دیده شود ، زیرا بیش از حد بدون ورزش جسمی موجب افسردگی آنها می شود. سگهای اشپیتز ژاپنی و سگ اشپیتز آلمانی به خوبی به آموزش پاسخ می دهند و سریع یاد می گیرند.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-اشپیتز ژاپنی

نکات برجسته سگ اشپیتز ژاپنی

سگهای اشپیتز ژاپنی علی رغم ظاهر موهای زیبا و سفید ، نیازهای نظافت نسبتاً کمی دارند. پشم آنها بیشتر گردو غبار و آلودگی ها را دفع می کند و همینطور باید گفت که به ندرت به حمام احتیاج دارند. البته در هفته باید دوبار به خوبی دندان های اشپیتز را مسواک زد.
نژاد سگ اشپیتز ژاپنی علی رغم شباهت ظاهری که شبیه نژاد اسكیمو آمریكایی ، پومرنیا و ساموئید آمریكایی است ، تاریخچه خود را دارد و با توجه به كلپ های پرورشگاهی متفاوت در سراسر جهان به عنوان نژادی جداگانه وجود دارد.
پوست سگهای اشپیتز ژاپنی بلندتر از حد انتظار شما از اندازه آنها است و معروف است که آنها نترس هستند ، مخصوصاً هنگام محافظت از خانواده.
اگرچه آنها را سگهای آپارتمانی خوبی می دانند، اما سگهای اشپیتز ژاپنی دوست دارند برای مدت طولانی تنها بمانند ، یا ممکن است مضطرب شوند.
این سگ ها بسیار باهوش هستند و به خوبی به آموزش و یادگیری پاسخ مثبت می دهند.
سگهای اشپیتز ژاپنی خانواده پسند هستند. مشهور است که آنها با کودکان بازیگوش، ملایم هستند و تمایل دارند که با دیگر افراد خانه کنار بیایند.

تاریخچه سگ اشپیتز ژاپنی

نژاد سگ ژاپنی اشپیتز اولین بار در سال 1921 در یک نمایشگاه سگ در توکیو ژاپن ظاهر شد. اولین سگ های این نژاد از نژاد چند سگ سفید اشپیتز آلمانی بودند که از چین به ژاپن منتقل شدند. در طی چند سال آینده ، استفاده از نژاد سفید دیگر Spitz در سراسر جهان وارد شده و برای تولید مطلوب تر در نژاد Spitz ژاپنی در حال ظهور ، از نژادهای مختلف استفاده می شود. بعد از جنگ جهانی دوم که استانداردهای نژاد نهایی شد، کلوپ سگهای ژاپن شروع به شناسایی Spitz ژاپنی کرد. در دهه 1950 سگهای اشپیتز ژاپنی به سوئد ، سپس انگلیس و سپس به سراسر جهان صادر شده است. سرانجام ، کلوپ های ملی پرورش سگ در سراسر جهان اشپیتز ژاپنی را به عنوان نژاد خود را به رسمیت شناخت.کلوپ لانه های آمریکایی یک استثنا است ، زیرا سگ اشپیتز ژاپنی را به عنوان نژادی جداگانه به رسمیت نمی شناسد ، بیشتر به دلیل شباهت زیاد به سگ اسکیمو آمریکایی است. این نژاد به محبوبیت خود در سراسر جهان ادامه می دهد.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-اشپیتز ژاپنی

اندازه گیری

بیشتر کلوپ های پرورشگاه دقیقاً در اندازه گیری سگهای ژاپنی اشپیتز اختلاف نظر دارند ، اما طول آنها از شانه ها بین 10 تا 16 است. ماده ها به طور متوسط ​​​​از مردان کوتاهتر هستند. وزن مقداری سگهای این نژاد 11 تا 20 پوند است. اگر در مورد اندازه گیری مناسب Spitz اختلاف نظر وجود دارد ، اما آنها به طور قابل توجهی بزرگتر از Pomeranians هستند ، که دارای ویژگی های مشترک دیگر هستند.

شخصیت سگ اشپیتز ژاپنی

سگهای اشپیتز ژاپنی بخاطر مزاجهای شگفت انگیز امتیاز ویژه ای دارند. آنها بسیار خانواده دوست هستند و روحیه بازی دارند. این سگها توجه شخصی را دوست دارند و در صورت نادیده گرفتن یا تنها ماندن برای مدت طولانی پاسخ خوب نخواهند داد. نياز آنها به انرژي نسبتاً متوسط ​​است. یک پیاده روی خوب در روز کاملاً مناسب اشپیتز ژاپنی است. از آنجا که آنها با سگهای دیگر خوب هستند ، سفر به پارک به آنها اجازه می دهد آزادانه بدوند و انرژی اضافی را بسوزانند. گفته می شود ، قبل از ارتباط با سایر حیوانات ، هر سگ باید فارغ از نژاد باشد و آموزش معاشرت دیده باشد. سگهای اشپیتز ژاپنی به دلیل شجاعت و طبیعت محافظتی ،پشتیبانی خود را از خانواده انجام داده اند. آنها به طور معمول شگفت زده می شوند با صدای بلند نسبت به غریبه هایی که وارد محوطه آنها میشوند پارس می کنند ، اگر انسانهایی که به آنها اعتماد می کنند آنها را آرام کنند ، آرام می شوند. آنها باید به راحتی معرفی شوند. سگهای اشپیتز ژاپنی به خوبی آموزش می بینند و کاملاً باهوش هستند. وفادار ، فعال ، مطیع و مهربان همه واژه هایی هستند که شخصیت سگهای اشپیتز ژاپنی را به طور دقیق توصیف می کند.

سلامتی سگ اشپیتز ژاپنی

نژاد سگ اشپیتز ژاپنی با کمی شرایط ژنتیکی که در سایر نژادهای اصیل کاملاً سالم تأثیر می گذارد ، موجود است. با این شرایط ، ممکن است مستعد ابتلا به مصدومیت و بیماری های کوچکی باشد، وضعیتی که مچ دستان از جا در می آیند. همچنین ممکن است گاهی اوقات آبریزش چشم داشته باشد و در صورت غصه زیاد ، پوست آنها خشک می شود ، به همین دلیل است که فقط در صورت لزوم باید یک سگ اشپیتز ژاپنی را استحمام کرد. مالکان باید مراقب این شرایط باشند و به طور منظم به دامپزشک مراجعه کنند تا هرگونه نگرانی در مورد سلامتی را برطرف کنند.

رایاپت فروشگاه آنلاین حیوانات-اشپیتز ژاپنی

اهميت دادن به سگ اشپیتز ژاپنی

سگهای اشپیتز ژاپنی نیاز به نگهداری کمی دارند ولی به مراقبت های محدود نسبتاً ضروری نیاز دارند. دندان های آنها باید طبق نظر دامپزشک به طور مرتب مسواک زده شود. گوش و بالشتک های پنجه آنها باید از نظر عفونت ، و بقایای آنها بررسی شود و تمیز نگه داشته شود. با مراجعه منظم به دامپزشکان همراه باشید تا سلامتی Spitz ژاپنی خود را حفظ کنید.

غذا دادن به سگ اشپیتز ژاپنی

رژیم غذایی سگ اشپیتز ژاپنی باید برای نژادی از حد متوسط ​​​​با نیاز به انرژی و ورزش منطبق شود. شما باید با دامپزشک یا متخصص تغذیه حرفه ای خود مشورت کنید و در مورد تغذیه سگ خود جداگانه و به طور صحیح مشورت کنید. نیازهای غذایی آنها با رشد از توله سگ به بزرگتر شدن و بزرگ شدن تغییر خواهد کرد و باید برنامه تغذیه آن ها را برای غذای خشک سگ اشپیتز یا غذای مرطوب سگ اشپیتز یا هر دوی آنها با دامپزشک مشورت کنید. 

رنگ و آرایش کردن موی سگ اشپیتز ژاپنی

سگهای اشپیتز ژاپنی موهای سفید و خالص دارند. حتی اگر به نظر می رسد که نیازهای آراستگی بالایی دارند ، اما چنین چیزی را نیز نیاز ندارند. پوشش آنها دارای بافتی است که ارزشمندانه بیشتر آلودگی ها و خاک را تحت تأثیر قرار می دهد. همانطور که گفته شد ، موهای آنها ضخیم است و برای جلوگیری از گره زدن و جوش زدن باید آنها را مسواک بزنید. سگهای اشپیتز ژاپنی را باید حداقل دو بار در هفته با قلم مویی که نرم است مسواک زد. با این کار موهای مرده از بین رفته و نیاز به تمیز شدن پس از ریزش نیز کاهش می یابد. پوشش آنها را در مقایسه با نژاد دیگر خشک است ، به همین دلیل است که فقط در صورت لزوم استحمام شود. استحمام مکرر می تواند مقداری را از روغن طبیعی و رطوبت مو را از بین ببرد که باعث خارش می شود.به طور کلی ، نیازهای نظافت Spitz ژاپنی در مقایسه با نژاد دیگر بسیار کم است.

ارتباط با کودکان و دیگر حیوانات خانگی

سگهای اشپیتز ژاپنی با طبیعت بازیگوش و ملایم ، در کنار بچه ها عالی هستند. اندازه کوچک آنها همچنین به این معنی است که بعید است آنها به طور معمول به بچه ها آسیب بزنند یا خیلی خشن با آنها بازی کنند. یک اشپیتز ژاپنی یک همبازی دوست داشتنی و محافظ برای بیشتر کودکان محسوب میشود. با این اوصاف ، نظارت بر بازی و آموزش جوانان به شیوه صحیح رفتار با حیوانات اهلی هنوز مهم است. هر سگی در صورت ترس یا ناراحتی می تواند آب دهان بندازد. سگهای اشپیتز ژاپنی نیز تمایل دارند که با دیگر حیوانات خانگی به درستی رفتار کنند. آنها به طور معمول پرخاشگر نیستند. با این حال ، هنوز هم مهم نیست چون که میتوانید با اجتماعی شدن هر سگ همراه باشید تا اطمینان حاصل کنید که آنها در حضور حیوانات خانگی و حیوانات جدید که ممکن است با آنها ارتباط داشته باشند ، به راحتی ارتباط برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *